Jeesus on Jumala?

Anonyymi

"Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

Jos Jeesus olisi ollut Jumala olisi hänen pitänyt korjata lainoppinutta.

Ei korjannut koska oli yhtä mieltä hänen kansaan ja oli itse juuri sanonut saman asian. (Markus 12:29)

Siihen kaatuivat kaikki “Jeesus on Jumala” jutut.

Tiedoksi sille joka ei tiedä kuka Jeesus on, näin Jeesus sanoi itsestään:

“Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

totuus_voittaa

147

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja siten jeesus siis piti jumalana jotain Marian poikaystävistä. Ketä niistä, tarina ei kerro.
      Ehkäpä Maria oli kertonut että SE ainakin tuntui jumalaiselta.

    • Anonyymi

      Joh.13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten. Joh.21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: Se on Herra. Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen. Joh.21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: Herra, kuka on sinun kavaltajasi?

      • Anonyymi

        Jeesus oli siis raamatun mukaan pedofiili


    • Anonyymi

      Olet jo säälittävä !

      Raamattu sanoo selvääkin selvemmin monessa kohtaa, että Jeesus On Jumala !

      Jeesus itsekin sen Tuomakselle myönsi !

      Mutta teille ei Totuus kelpaa, vaan olette niiden juutalaisten kaltaisia, jotka eivät Jeesusta ottaneet vastaan, eivätkä uskoneet kuten Tuomas uskoi, ja Jeesus asian vahvisti !

      28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      • Anonyymi

        Jos ihminen ei usko Jumalan Sanaa, Raamattua, hän ei usko Jeesusta Jumalaksi.
        Jos taas joku uskoo Jumalan Sanaa, Raamattua, ja tuntee Raamatun, hän ei
        voi kieltää sitä, etteikö Raamatussa ilmoiteta Jeesus Jumalaksi, joka ilmestyi
        lihassa ihmisenä. Ja jos joku ei tiedä, että Jeesus on Jumala, ilmoitettu lihassa,
        mutta uskoo Raamattuun, hänelle on helppo näyttää asia Raamatusta.
        Mutta uskosta osattomalle sitä ei voi näyttää koska hän heittää Sanan pois
        luotaan eikä ota sitä vastaan.

        Ongelma näissä Jeesuksen jumaluusväittelyissä on se, että osa "keskustelijoista"
        ei usko Raamattua Jumalan erehtymättömäksi ilmoitukseksi sen kaikilta puolin.
        Ja toinen osa keskustelijoista taas uskoo Raamatun Jumalan ilmoitukseksi ja
        Totuudeksi.

        Ja sitten kun nämä kaksi henkilöä keskustelevat aiheesta, heidän auktoriteettinsa
        ei ole saman kirjan sanoma. Emme tiedä mikä on Jeesuksen jumaluuden kieltäjän
        auktoriteetti, hän itse vaiko joku muu, ehkä joku kirja, mene ja tiedä häntä, mutta
        hyvin epäselvältä se vaikuttaa. He eivät ole ilmoittaneet mihin he perustavat
        uskonsa ja oppinsa. He ovat ilmoittaneet ainoastaan sen, etteivät he usko
        Raamattua.Ja kuitenkin he siteeraavat Raamatun jakeita, jotka näyttävät tukevan
        heidän oppejaan. Melko käsittämätöntä kieroilua, täytyy myöntää.

        Toivottavasti kaikki keskustelijat ottavat selvää keskustelutoverinsa
        uskosta tai sen puuttumisesta Raamattuun Jumalan ilmoituksena
        KOKONAISUUTENA, ei paloiteltuna palapelinä, josta on osa palasista
        heitetty pois "palapeliin sopimattomina" palasina. Ja sitten jos keskustelutoveri
        osoittautuu heniklöksi, joka ei usko Raamatun ilmoituksiin, tulee miettiä
        kannattaako ollenkaan keskustella hänen kanssaan mistään Raamatun
        aiheesta. Emmehän tiedä mihin nämä ihmiset uskovat ja mikä tai kuka on
        heille auktoriteetti. Ehkä he eivät itsekään tiedä sitä. Raamattu se ei ainakaan
        ole ja he ovat sen itse sanoneet monissa ketjuissa. Mutta Raamatun ilmoituksesta
        pitää väitellä???

        Mvh J - K


      • Anonyymi

        "Raamattu sanoo selvääkin selvemmin monessa kohtaa, että Jeesus On Jumala !"

        Voi äiti mitä "uskovaisia", Raamattu vastaan Jeesus ja samassa Raamatussa!

        Sillä mitä Jumala Jeesuksesta sanoo (Luukas 9:35, Matteus 16:17) ei ole heille mitään väliä.

        Yhtä vähän Jeesuksen omalla todistuksella: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        "Raamattu sanoo selvääkin selvemmin monessa kohtaa, että Jeesus On Jumala !"

        Tuon lauseen toistaminen on taikauskoa.

        Luullaan että kun tuota lausetta toistaa niin Raamattu sanoo että "Jeesus on Jumala".

        Ei sano, vaan sanoo että Jeesus on Jumalan Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen ei usko Jumalan Sanaa, Raamattua, hän ei usko Jeesusta Jumalaksi.
        Jos taas joku uskoo Jumalan Sanaa, Raamattua, ja tuntee Raamatun, hän ei
        voi kieltää sitä, etteikö Raamatussa ilmoiteta Jeesus Jumalaksi, joka ilmestyi
        lihassa ihmisenä. Ja jos joku ei tiedä, että Jeesus on Jumala, ilmoitettu lihassa,
        mutta uskoo Raamattuun, hänelle on helppo näyttää asia Raamatusta.
        Mutta uskosta osattomalle sitä ei voi näyttää koska hän heittää Sanan pois
        luotaan eikä ota sitä vastaan.

        Ongelma näissä Jeesuksen jumaluusväittelyissä on se, että osa "keskustelijoista"
        ei usko Raamattua Jumalan erehtymättömäksi ilmoitukseksi sen kaikilta puolin.
        Ja toinen osa keskustelijoista taas uskoo Raamatun Jumalan ilmoitukseksi ja
        Totuudeksi.

        Ja sitten kun nämä kaksi henkilöä keskustelevat aiheesta, heidän auktoriteettinsa
        ei ole saman kirjan sanoma. Emme tiedä mikä on Jeesuksen jumaluuden kieltäjän
        auktoriteetti, hän itse vaiko joku muu, ehkä joku kirja, mene ja tiedä häntä, mutta
        hyvin epäselvältä se vaikuttaa. He eivät ole ilmoittaneet mihin he perustavat
        uskonsa ja oppinsa. He ovat ilmoittaneet ainoastaan sen, etteivät he usko
        Raamattua.Ja kuitenkin he siteeraavat Raamatun jakeita, jotka näyttävät tukevan
        heidän oppejaan. Melko käsittämätöntä kieroilua, täytyy myöntää.

        Toivottavasti kaikki keskustelijat ottavat selvää keskustelutoverinsa
        uskosta tai sen puuttumisesta Raamattuun Jumalan ilmoituksena
        KOKONAISUUTENA, ei paloiteltuna palapelinä, josta on osa palasista
        heitetty pois "palapeliin sopimattomina" palasina. Ja sitten jos keskustelutoveri
        osoittautuu heniklöksi, joka ei usko Raamatun ilmoituksiin, tulee miettiä
        kannattaako ollenkaan keskustella hänen kanssaan mistään Raamatun
        aiheesta. Emmehän tiedä mihin nämä ihmiset uskovat ja mikä tai kuka on
        heille auktoriteetti. Ehkä he eivät itsekään tiedä sitä. Raamattu se ei ainakaan
        ole ja he ovat sen itse sanoneet monissa ketjuissa. Mutta Raamatun ilmoituksesta
        pitää väitellä???

        Mvh J - K

        Onhan se vähän kummallista että Jumala sanoo yhtä mutta Raamattu muka sanoo toista ja samasta Raamatusta on kyse.

        Raamatun sanotaan olevan Jumalan sanaa, mutta se mitä Jumala itse sanoo samassa Raamatussa ei olekaan Jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu sanoo selvääkin selvemmin monessa kohtaa, että Jeesus On Jumala !"

        Voi äiti mitä "uskovaisia", Raamattu vastaan Jeesus ja samassa Raamatussa!

        Sillä mitä Jumala Jeesuksesta sanoo (Luukas 9:35, Matteus 16:17) ei ole heille mitään väliä.

        Yhtä vähän Jeesuksen omalla todistuksella: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        "Raamattu sanoo selvääkin selvemmin monessa kohtaa, että Jeesus On Jumala !"

        Tuon lauseen toistaminen on taikauskoa.

        Luullaan että kun tuota lausetta toistaa niin Raamattu sanoo että "Jeesus on Jumala".

        Ei sano, vaan sanoo että Jeesus on Jumalan Poika.

        Uskotko Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi?
        Jos uskot, uskot, että Hän on siinnyt Jumalasta, eikö niin?
        Raamattu ilmoittaa, että Jeesuslapsi siksi Pyhästä Hengestä.
        Silloin Hän ei ole siinnyt miehen siemenestä. Uskothan näin?

        Jos uskot, sinulla on taivaasta alas tullut Jumala ja Hänen
        pyhä synnitön puhdas veri. Se veri puhdistaa sinut kaikesta
        synnistä uskon kautta Häneen.

        Kenenkään miehen pojan veri ei voi puhdistaa ketään ihmistä
        yhdestäkään synnistä koska kaikkien miesten veri on syntisen
        miehen veri. Syntisen miehen synnin saastuttama veri ei voi
        puhdistaa yhtään syntiä. Tämä pitäisi käsittää järjelläkin.

        Mvh J - K


      • Anonyymi

        Tuolla perusteella kaikkiuskovaiset ovat Jumalia. Me olemme yhtä niin kuin Jeesuskin, Jumalassa.

        Johannes 17:11

        Minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun luoksesi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka olet antanut minulle, että he olisivat yhtä niin kuin me. 

        Johannes 17:22-23

        22. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä 23. – minä heissä ja sinä minussa – jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua. 

        Roomalaiskirje 6:5

        Jos kerran meidät näin on yhdistetty hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, me olemme yhtä hänen kanssaan myös ylösnousemuksessa.

        1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; 1:8 mutta pojasta: "jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. 1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen vuoksi on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

        Tässä on ensin lainaus Psalmista 104. Siinä kuvataan Jumala (isä) maailman luojaksi. Sitten on lainattu Psalmia 45. Siinä kuvataan kristus ihmislapseksi, josta tulee kuningas. Tätä ihmistä Jumala (isä) sanoo "jumalaksi", koska "jumalaksi" korotettu Jeesus on enkeleitä ylempi vallassa. Sanaa "jumala" on käytetty Raamatussa myös ihmisistä tässä samassa tarkoituksessa. Mooses oli "jumala" veljelleen Aaronille ja koko kansalleen, koska oli kansan päämies ja tuomari. (2Moos 4:16; 7:1; 18:12-27; Apt 7:20-35) Israelin tuomareita sanotaan myös "jumaliksi". (Psa 82:1, 6) Jeesus perusteli omaa asemaansa "Jumalan poikana" juuri tällä Raamatun kohdalla. (Joh 10:25-42) Hän ei suinkaan tunnustanut olevansa isän vertainen Jumala vaan sanoi itseään Jumalan pojaksi, jota vertasi "jumalana" Israelin tuomareihin, jotka ovat ihmisiä.

        Jumala ei voitele itsensä vertaista Jumalaa iloöljyllä eli pyhällä hengellä. Jumala on voidellut vain ihmisiä pyhällä hengellä, ei edes enkeleitä. (Apt 10:38; 2Kor 1:21; 1Joh 2:20, 27) Tämäkin kohta todistaa Jeesuksen olevan "vain" ihminen eikä mitään muuta.

        Heprealaiskirje keskittyy pelkästään Jeesuksen elämään ihmisenä, kuolemaan ristillä ja kuolleista herätetyksi tulemisen jälkeisiin asioihin. Siinä ei puhuta mitään Jeesuksen edeltä olemisesta tai siitä, että hän olisi ollut arvossa enkeleitä ylempi ennen maailman perustamista. Kaikki Raamatun kohdat, joissa puhutaan Jeesuksen korottamisesta, puhuvat vain kuolleista heräämisen jälkeisestä tapahtumasta. (esim. Apt 2:36; Room 1:4; Efe 1; Hepr 1-2)

        Monia ihmisiä sanottiin tuohon aikaan jumaliksi. Eipä siinä ole mitään ihmeellistä, jos Tuomas ilmaisee mielipiteensä, että Jeesus on hänen mielestään jumala. Olihan Jeesus arvostettu rabbi ja profeettakin. Mutta ei se Jeesuksesta Jumalaa tee. Tuohon aikaan kukaan ei vielä pitänyt Jeesusta Taivaallisen Isämme vertaisena Jumalana.

        Monet muutkin tuon ajan julkkikset on julistettu jälkeenpäin jumaliksi, kuten Romulus ja Reemus. Se oli ennemminkin tapana siihen aikaan, joten ei ole lainkaan ihmeellistä, että Jeesustakin alettiin pitää noin 200 jKr. jumalana. Aluksi pienempänä jumalana kuin Isä Jumala ja myöhemmin saman vertaisena.

        Sinunkin kannattaisi tutustua kirkkohistoriaan ja muutenkin Jeesuksen ajan kultuuriin ja historiaan, niin ymmärtäisit paremmin Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen ei usko Jumalan Sanaa, Raamattua, hän ei usko Jeesusta Jumalaksi.
        Jos taas joku uskoo Jumalan Sanaa, Raamattua, ja tuntee Raamatun, hän ei
        voi kieltää sitä, etteikö Raamatussa ilmoiteta Jeesus Jumalaksi, joka ilmestyi
        lihassa ihmisenä. Ja jos joku ei tiedä, että Jeesus on Jumala, ilmoitettu lihassa,
        mutta uskoo Raamattuun, hänelle on helppo näyttää asia Raamatusta.
        Mutta uskosta osattomalle sitä ei voi näyttää koska hän heittää Sanan pois
        luotaan eikä ota sitä vastaan.

        Ongelma näissä Jeesuksen jumaluusväittelyissä on se, että osa "keskustelijoista"
        ei usko Raamattua Jumalan erehtymättömäksi ilmoitukseksi sen kaikilta puolin.
        Ja toinen osa keskustelijoista taas uskoo Raamatun Jumalan ilmoitukseksi ja
        Totuudeksi.

        Ja sitten kun nämä kaksi henkilöä keskustelevat aiheesta, heidän auktoriteettinsa
        ei ole saman kirjan sanoma. Emme tiedä mikä on Jeesuksen jumaluuden kieltäjän
        auktoriteetti, hän itse vaiko joku muu, ehkä joku kirja, mene ja tiedä häntä, mutta
        hyvin epäselvältä se vaikuttaa. He eivät ole ilmoittaneet mihin he perustavat
        uskonsa ja oppinsa. He ovat ilmoittaneet ainoastaan sen, etteivät he usko
        Raamattua.Ja kuitenkin he siteeraavat Raamatun jakeita, jotka näyttävät tukevan
        heidän oppejaan. Melko käsittämätöntä kieroilua, täytyy myöntää.

        Toivottavasti kaikki keskustelijat ottavat selvää keskustelutoverinsa
        uskosta tai sen puuttumisesta Raamattuun Jumalan ilmoituksena
        KOKONAISUUTENA, ei paloiteltuna palapelinä, josta on osa palasista
        heitetty pois "palapeliin sopimattomina" palasina. Ja sitten jos keskustelutoveri
        osoittautuu heniklöksi, joka ei usko Raamatun ilmoituksiin, tulee miettiä
        kannattaako ollenkaan keskustella hänen kanssaan mistään Raamatun
        aiheesta. Emmehän tiedä mihin nämä ihmiset uskovat ja mikä tai kuka on
        heille auktoriteetti. Ehkä he eivät itsekään tiedä sitä. Raamattu se ei ainakaan
        ole ja he ovat sen itse sanoneet monissa ketjuissa. Mutta Raamatun ilmoituksesta
        pitää väitellä???

        Mvh J - K

        Olet väärässä. On vielä kolmaskin joukkue. Nimittäin he, jotka pitävät Raamattua erehtymättömänä mutta eivät pidä Jeesusta Jumalana. Meitä on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla perusteella kaikkiuskovaiset ovat Jumalia. Me olemme yhtä niin kuin Jeesuskin, Jumalassa.

        Johannes 17:11

        Minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun luoksesi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka olet antanut minulle, että he olisivat yhtä niin kuin me. 

        Johannes 17:22-23

        22. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä 23. – minä heissä ja sinä minussa – jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua. 

        Roomalaiskirje 6:5

        Jos kerran meidät näin on yhdistetty hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, me olemme yhtä hänen kanssaan myös ylösnousemuksessa.

        1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; 1:8 mutta pojasta: "jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. 1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen vuoksi on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

        Tässä on ensin lainaus Psalmista 104. Siinä kuvataan Jumala (isä) maailman luojaksi. Sitten on lainattu Psalmia 45. Siinä kuvataan kristus ihmislapseksi, josta tulee kuningas. Tätä ihmistä Jumala (isä) sanoo "jumalaksi", koska "jumalaksi" korotettu Jeesus on enkeleitä ylempi vallassa. Sanaa "jumala" on käytetty Raamatussa myös ihmisistä tässä samassa tarkoituksessa. Mooses oli "jumala" veljelleen Aaronille ja koko kansalleen, koska oli kansan päämies ja tuomari. (2Moos 4:16; 7:1; 18:12-27; Apt 7:20-35) Israelin tuomareita sanotaan myös "jumaliksi". (Psa 82:1, 6) Jeesus perusteli omaa asemaansa "Jumalan poikana" juuri tällä Raamatun kohdalla. (Joh 10:25-42) Hän ei suinkaan tunnustanut olevansa isän vertainen Jumala vaan sanoi itseään Jumalan pojaksi, jota vertasi "jumalana" Israelin tuomareihin, jotka ovat ihmisiä.

        Jumala ei voitele itsensä vertaista Jumalaa iloöljyllä eli pyhällä hengellä. Jumala on voidellut vain ihmisiä pyhällä hengellä, ei edes enkeleitä. (Apt 10:38; 2Kor 1:21; 1Joh 2:20, 27) Tämäkin kohta todistaa Jeesuksen olevan "vain" ihminen eikä mitään muuta.

        Heprealaiskirje keskittyy pelkästään Jeesuksen elämään ihmisenä, kuolemaan ristillä ja kuolleista herätetyksi tulemisen jälkeisiin asioihin. Siinä ei puhuta mitään Jeesuksen edeltä olemisesta tai siitä, että hän olisi ollut arvossa enkeleitä ylempi ennen maailman perustamista. Kaikki Raamatun kohdat, joissa puhutaan Jeesuksen korottamisesta, puhuvat vain kuolleista heräämisen jälkeisestä tapahtumasta. (esim. Apt 2:36; Room 1:4; Efe 1; Hepr 1-2)

        Monia ihmisiä sanottiin tuohon aikaan jumaliksi. Eipä siinä ole mitään ihmeellistä, jos Tuomas ilmaisee mielipiteensä, että Jeesus on hänen mielestään jumala. Olihan Jeesus arvostettu rabbi ja profeettakin. Mutta ei se Jeesuksesta Jumalaa tee. Tuohon aikaan kukaan ei vielä pitänyt Jeesusta Taivaallisen Isämme vertaisena Jumalana.

        Monet muutkin tuon ajan julkkikset on julistettu jälkeenpäin jumaliksi, kuten Romulus ja Reemus. Se oli ennemminkin tapana siihen aikaan, joten ei ole lainkaan ihmeellistä, että Jeesustakin alettiin pitää noin 200 jKr. jumalana. Aluksi pienempänä jumalana kuin Isä Jumala ja myöhemmin saman vertaisena.

        Sinunkin kannattaisi tutustua kirkkohistoriaan ja muutenkin Jeesuksen ajan kultuuriin ja historiaan, niin ymmärtäisit paremmin Raamattua.

        Älä spämmää samaa tekstiä joka paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä spämmää samaa tekstiä joka paikkaan.

        Muutin sanoja...ei ole spämmäystä. Sitä paitsi edellinen kommentoija ei ole selkeästikään lukenut tätä totuutta!


    • Anonyymi

      Tuo aloittaja on Revityn Raamatun Seurakunnan edustaja. Hän ei hyväksy koko Raamattua vaan ainoastaan ne sivut, jotka hän on repinyt Raamatusta.
      Raamattu todistaa aivan selvästi, että Jeesus on Jumala. Tuo aloittaja ei ymmärrä, mitä Jumala tarkoittaa.

      Hyödytöntä väitellä tuollaisen tahallisen Raamatun väärentäjän kanssa.

      • Anonyymi

        “Raamattu todistaa aivan selvästi, että Jeesus on Jumala”

        Ja Jeesus todistaa aivan selvästi samassa Raamatussa että hän on Jumalan Poika: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        Jeesuksen sanat eivät siis ole Raamattua?

        Jos ne kuitenkin ovat Raamatussa, niin miksi häntä ei uskovainen usko?

        Jumala - Jumalan Poika menee saman kaavan mukaan kuin Pekka ja Pekan poika. Pekan poika ei voi olla oma isänsä.

        “Jeesus on Jumala” hihhulit “todistavat Raamatulla” että Jumalan Poika on oma Isänsä, jolloin sanoilla Isä ja Poika ei ole enää mitään merkitystä, joten he ovat antikristillisiä Isän ja Pojan kieltäjiä.

        (on niitä muitakin: luterilaiset, katoliset, ortodoksit, ja kolminaisuuteen uskovat helluntailaiset, mutta he tekevät sen toisella tavalla, heille Jeesus on "Jumaluuden toinen persoona")

        Ne jotka täällä meuhkaavat eivät tunnu olevan helluntailaisia samalla tavalla kuin mitä helluntaiseurakuntien uskontunnustus antaa ymmärtää.

        Muutamilla on ihan oma uskonto joka ei ole sitä eikä tätä vaan täysin omaa fantasiaa, esimerkkinä nikki "Mvh J - K".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Raamattu todistaa aivan selvästi, että Jeesus on Jumala”

        Ja Jeesus todistaa aivan selvästi samassa Raamatussa että hän on Jumalan Poika: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        Jeesuksen sanat eivät siis ole Raamattua?

        Jos ne kuitenkin ovat Raamatussa, niin miksi häntä ei uskovainen usko?

        Jumala - Jumalan Poika menee saman kaavan mukaan kuin Pekka ja Pekan poika. Pekan poika ei voi olla oma isänsä.

        “Jeesus on Jumala” hihhulit “todistavat Raamatulla” että Jumalan Poika on oma Isänsä, jolloin sanoilla Isä ja Poika ei ole enää mitään merkitystä, joten he ovat antikristillisiä Isän ja Pojan kieltäjiä.

        (on niitä muitakin: luterilaiset, katoliset, ortodoksit, ja kolminaisuuteen uskovat helluntailaiset, mutta he tekevät sen toisella tavalla, heille Jeesus on "Jumaluuden toinen persoona")

        Ne jotka täällä meuhkaavat eivät tunnu olevan helluntailaisia samalla tavalla kuin mitä helluntaiseurakuntien uskontunnustus antaa ymmärtää.

        Muutamilla on ihan oma uskonto joka ei ole sitä eikä tätä vaan täysin omaa fantasiaa, esimerkkinä nikki "Mvh J - K".

        Jumalallisessa kontekstissa Isä ja Poika ovat sama Jumala. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Raamattu ilmoittaa, että syntynyt poikalapsi on Isä Jumala, Immanuel, Jumala meidän kassamme.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Raamattu todistaa aivan selvästi, että Jeesus on Jumala”

        Ja Jeesus todistaa aivan selvästi samassa Raamatussa että hän on Jumalan Poika: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        Jeesuksen sanat eivät siis ole Raamattua?

        Jos ne kuitenkin ovat Raamatussa, niin miksi häntä ei uskovainen usko?

        Jumala - Jumalan Poika menee saman kaavan mukaan kuin Pekka ja Pekan poika. Pekan poika ei voi olla oma isänsä.

        “Jeesus on Jumala” hihhulit “todistavat Raamatulla” että Jumalan Poika on oma Isänsä, jolloin sanoilla Isä ja Poika ei ole enää mitään merkitystä, joten he ovat antikristillisiä Isän ja Pojan kieltäjiä.

        (on niitä muitakin: luterilaiset, katoliset, ortodoksit, ja kolminaisuuteen uskovat helluntailaiset, mutta he tekevät sen toisella tavalla, heille Jeesus on "Jumaluuden toinen persoona")

        Ne jotka täällä meuhkaavat eivät tunnu olevan helluntailaisia samalla tavalla kuin mitä helluntaiseurakuntien uskontunnustus antaa ymmärtää.

        Muutamilla on ihan oma uskonto joka ei ole sitä eikä tätä vaan täysin omaa fantasiaa, esimerkkinä nikki "Mvh J - K".

        >>>Muutamilla on ihan oma uskonto joka ei ole sitä eikä
        tätä vaan täysin omaa fantasiaa, esimerkkinä nikki "Mvh J - K".<<<

        Onko tämä kaikki minun omaa fantasiaa? Eikö Raamattu
        sano Jeesuslapsen siinneen Pyhästä Hengestä ja siksi
        olevan Jumalan Poika? Miten luet?Eikö Pyhä Henki ole
        Jeesuksen Isä? Raamatun ilmoituksessa ON!

        Onko tämä siis minun omaa uskontoa?

        "Uskotko Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi?
        Jos uskot, uskot, että Hän on siinnyt Jumalasta, eikö niin?
        Raamattu ilmoittaa, että Jeesuslapsi siksi Pyhästä Hengestä.
        Silloin Hän ei ole siinnyt miehen siemenestä. Uskothan näin?

        Jos uskot, sinulla on taivaasta alas tullut Jumala ja Hänen
        pyhä synnitön puhdas veri. Se veri puhdistaa sinut kaikesta
        synnistä uskon kautta Häneen.

        Kenenkään miehen pojan veri ei voi puhdistaa ketään ihmistä
        yhdestäkään synnistä koska kaikkien miesten veri on syntisen
        miehen veri. Syntisen miehen synnin saastuttama veri ei voi
        puhdistaa yhtään syntiä. Tämä pitäisi käsittää jo järjelläkin."

        Jos sinä saat haavan ja se märkii, tai ei vielä ole alkanut märkimään,
        sinä hakeudut lääkäriin ,mikäli haava on niin suuri, että se tarvitsee
        lääkäriä ja pitää ommella.

        Miten lääkäri ja hoitohenkilökunta käsittelee haavasi? Puhdistetaanko
        se jollain likaisella raasulla vai steriilillä puhtaalla "raasulla" ja desinfiointiaineella?
        Eikö haavasi puhdisteta ensin desinfiointiaineella, jossa ei ole yhtään bakteeria?
        Sitten haavasi sidotaan puhtailla steriileillä siteillä.

        Luonnollistakaan haavaa ei siis puhdisteta millään saastaisella.
        Miten sitten syntihaavat, jotka märkivät varmasti helvettiin asti
        ellei niitä puhdisteta pyhemmällä aineella.

        Ihmisten synnin haavat tulee puhdistaa puhtaalla pyhällä verellä.
        Uskosi täytyy siis olla tähän yhteen Jumalan Poikaan ja Hänen
        vereensä, jotta synnin haavasi parantuisivat eivätkä tulehtuisi.
        Herran Jeesuksen Kristuksen veri on ainoa veri, joka puhdistaaa
        sinut ja minut kaikesta synnistä (1 Joh 1:7-9).

        Jos yrität pestä synnin haavojasi synnin saastuttamalla
        saastaisella verellä, haavasi märkii pahasti. Pahimassa tapauksessa
        sinä saat verenmyrkytyksen ja kuolet.

        Jeesus sanoi: Te kuolette synteihinne, syntihaavoihinne, ellette
        te usko "Minä Olen", se, joka Minä Olen. Tarkoittiko hän, että
        hänet tulee uskoa ihmiseksi? Hän sanoi nuo Sanat ihmisille, jotka
        varmasti uskoivat Jeesuksen miehen siemenestä siinneeksi ihmiseksi,
        ei Pyhästä Hengestä siinneeksi lihaan tulleeksi Jumalaksi ollenkaan.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Raamattu todistaa aivan selvästi, että Jeesus on Jumala”

        Ja Jeesus todistaa aivan selvästi samassa Raamatussa että hän on Jumalan Poika: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        Jeesuksen sanat eivät siis ole Raamattua?

        Jos ne kuitenkin ovat Raamatussa, niin miksi häntä ei uskovainen usko?

        Jumala - Jumalan Poika menee saman kaavan mukaan kuin Pekka ja Pekan poika. Pekan poika ei voi olla oma isänsä.

        “Jeesus on Jumala” hihhulit “todistavat Raamatulla” että Jumalan Poika on oma Isänsä, jolloin sanoilla Isä ja Poika ei ole enää mitään merkitystä, joten he ovat antikristillisiä Isän ja Pojan kieltäjiä.

        (on niitä muitakin: luterilaiset, katoliset, ortodoksit, ja kolminaisuuteen uskovat helluntailaiset, mutta he tekevät sen toisella tavalla, heille Jeesus on "Jumaluuden toinen persoona")

        Ne jotka täällä meuhkaavat eivät tunnu olevan helluntailaisia samalla tavalla kuin mitä helluntaiseurakuntien uskontunnustus antaa ymmärtää.

        Muutamilla on ihan oma uskonto joka ei ole sitä eikä tätä vaan täysin omaa fantasiaa, esimerkkinä nikki "Mvh J - K".

        >>>“Jeesus on Jumala” hihhulit “todistavat Raamatulla” että Jumalan Poika on oma Isänsä, jolloin sanoilla Isä ja Poika ei ole enää mitään merkitystä, joten he ovat antikristillisiä Isän ja Pojan kieltäjiä.<<<

        Koska sinä puhut paljon, sinä paljastat itsesi usein.
        Uskovista sanaa "hihhuli" käyttää uskosta osattomat,
        joskus myös uskonnolliset, ei uudestisyntyneet, ihmiset.

        "Hihhuli" on elävistä oikeista uskovista käytetty halveksiva nimitys.
        Sitä minäkin käytin ennen uskoon tuloani. Ja sitä Saatana käytti
        minulle halveksiessaan ja varottaessaan minua oikeista uskovista.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Muutamilla on ihan oma uskonto joka ei ole sitä eikä
        tätä vaan täysin omaa fantasiaa, esimerkkinä nikki "Mvh J - K".<<<

        Onko tämä kaikki minun omaa fantasiaa? Eikö Raamattu
        sano Jeesuslapsen siinneen Pyhästä Hengestä ja siksi
        olevan Jumalan Poika? Miten luet?Eikö Pyhä Henki ole
        Jeesuksen Isä? Raamatun ilmoituksessa ON!

        Onko tämä siis minun omaa uskontoa?

        "Uskotko Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi?
        Jos uskot, uskot, että Hän on siinnyt Jumalasta, eikö niin?
        Raamattu ilmoittaa, että Jeesuslapsi siksi Pyhästä Hengestä.
        Silloin Hän ei ole siinnyt miehen siemenestä. Uskothan näin?

        Jos uskot, sinulla on taivaasta alas tullut Jumala ja Hänen
        pyhä synnitön puhdas veri. Se veri puhdistaa sinut kaikesta
        synnistä uskon kautta Häneen.

        Kenenkään miehen pojan veri ei voi puhdistaa ketään ihmistä
        yhdestäkään synnistä koska kaikkien miesten veri on syntisen
        miehen veri. Syntisen miehen synnin saastuttama veri ei voi
        puhdistaa yhtään syntiä. Tämä pitäisi käsittää jo järjelläkin."

        Jos sinä saat haavan ja se märkii, tai ei vielä ole alkanut märkimään,
        sinä hakeudut lääkäriin ,mikäli haava on niin suuri, että se tarvitsee
        lääkäriä ja pitää ommella.

        Miten lääkäri ja hoitohenkilökunta käsittelee haavasi? Puhdistetaanko
        se jollain likaisella raasulla vai steriilillä puhtaalla "raasulla" ja desinfiointiaineella?
        Eikö haavasi puhdisteta ensin desinfiointiaineella, jossa ei ole yhtään bakteeria?
        Sitten haavasi sidotaan puhtailla steriileillä siteillä.

        Luonnollistakaan haavaa ei siis puhdisteta millään saastaisella.
        Miten sitten syntihaavat, jotka märkivät varmasti helvettiin asti
        ellei niitä puhdisteta pyhemmällä aineella.

        Ihmisten synnin haavat tulee puhdistaa puhtaalla pyhällä verellä.
        Uskosi täytyy siis olla tähän yhteen Jumalan Poikaan ja Hänen
        vereensä, jotta synnin haavasi parantuisivat eivätkä tulehtuisi.
        Herran Jeesuksen Kristuksen veri on ainoa veri, joka puhdistaaa
        sinut ja minut kaikesta synnistä (1 Joh 1:7-9).

        Jos yrität pestä synnin haavojasi synnin saastuttamalla
        saastaisella verellä, haavasi märkii pahasti. Pahimassa tapauksessa
        sinä saat verenmyrkytyksen ja kuolet.

        Jeesus sanoi: Te kuolette synteihinne, syntihaavoihinne, ellette
        te usko "Minä Olen", se, joka Minä Olen. Tarkoittiko hän, että
        hänet tulee uskoa ihmiseksi? Hän sanoi nuo Sanat ihmisille, jotka
        varmasti uskoivat Jeesuksen miehen siemenestä siinneeksi ihmiseksi,
        ei Pyhästä Hengestä siinneeksi lihaan tulleeksi Jumalaksi ollenkaan.

        Mvh J - K

        Eikö Pyhä Henki ole
        Jeesuksen Isä? Raamatun ilmoituksessa ON!

        Onko tämä siis minun omaa uskontoa?

        Tuosta heti näkee että on kysymys omasta uskonnosta joka ei ole edes "klassista kristinuskoa" ei helluntailaisuutta eikä muuta.

        Isää Jumalaa ei tuossa uskonnossa ole olemassakaan, Jeesuksen Isä ei ole Isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalallisessa kontekstissa Isä ja Poika ovat sama Jumala. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Raamattu ilmoittaa, että syntynyt poikalapsi on Isä Jumala, Immanuel, Jumala meidän kassamme.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        "Jumalallisessa kontekstissa Isä ja Poika ...."

        Tarkoitit kai katolilaisessa kontekstissa?


    • Anonyymi

      Ja Suomi24 sallii tämän jatkuvan, antikristittyjen massapostauksen Jeesusta vastaan, muka kristinuskoisella foorumilla.

      En ole katsonut, mutta arvaan, että vastaavaa vihakirjoittelua esim. muslimeja ja Muhamedia vastaan ei sallittaisi ollenkaan.

      Toisin on kristityt ja Jeesus.

      Jo viestien muodosta voi lukea, keiden organisoimaa tämä vihapostaus on: itse Raamatun Jumalaa he eivät kiellä, mutta Jeesuksen ja Hänen jumaluutensa. Ja aggressiolla, yhdessä antikristittyjen anabaptistien kanssa, sanallisesti "kivittävät" kristittyjä.

      Kaksoisstandardit.

      Jo Luther tunsi heidät, sekä anabaptistit.

      Kannatan sananvapautta, mutta sitä valhetta en, että tämä olisi kristinuskoinen foorumi.

      • Anonyymi

        Voi hyvänen aika, eihän tämä ole mikään tunnustuksellinen "kristinuskoinen foorumi".

        Semmoisia voi perustaa kuka haluaa.

        Mikä tekee Raamatun siteeraamisesta vihakirjoittelua?

        Ketä tässä vihataan?

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, eihän tämä ole mikään tunnustuksellinen "kristinuskoinen foorumi".

        Semmoisia voi perustaa kuka haluaa.

        Mikä tekee Raamatun siteeraamisesta vihakirjoittelua?

        Ketä tässä vihataan?

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        Oikein sanoit. Tämä on ei-tunnustuksellinen keskustelufoorumi liittyen helluntailaisuudessa oleviin mieltä askarruttaviin kyysymyksiin. Itse en suhtaudu viesteihin siten, että joku minua opettaa auktoriteetillä, vaan ainoastaan esittää omia usein kiinnostavia ja hyödyllisiä näkökantoja.

        Mielessä kannattaa pitää Jaakobin kirjeen kehoitukset hillitä kielensä . Turhista sanoista vastaamme Jumalalle ja joskus kovan hinnan toisille ihmisille.

        Muistutan esim. Johanneksen kirjeissä olevista asioista. Meidän tulee rakastaa ja olla sovussa k-a-i-kk-i-e-n veljien kanssa; jokaisen kanssa.


    • Anonyymi

      Jeesus kutsuu itseään myös Jehovaksi. Sanat Herra, Herra on VT:n teksteissä yleensä Jehova, Jehova tai Elomih, Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

      Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

      Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

      Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

      Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
      ---
      13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

      Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

      Darby Bible:
      Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

      Sakarja ilmoittaa, että juutalaiset ristiinnaulitsijavat Jehovan. Tämä on selvä ilmoitus siitä, että Jeesus Kristus on Jehova. Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.

      Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
      ----
      10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

      Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.

      Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

      • Anonyymi

        jeesus ei ole jumala. Jeesus on ihminen 1 Tim 2:5


        vain ihmisten kehittämän kolminaisuusopin mukaan ja kolminaisuusopin raamatun mukaan hän on jumala. Jumalan opin mukaan hän on ihminen, ja tuo Jumala on totuus!

        Heittäkää vesilintua niillä kirkkoraamatuiilane. Ne ovat täynnä kolminaisuusoppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jeesus ei ole jumala. Jeesus on ihminen 1 Tim 2:5


        vain ihmisten kehittämän kolminaisuusopin mukaan ja kolminaisuusopin raamatun mukaan hän on jumala. Jumalan opin mukaan hän on ihminen, ja tuo Jumala on totuus!

        Heittäkää vesilintua niillä kirkkoraamatuiilane. Ne ovat täynnä kolminaisuusoppia!

        Eli Raamattu on valhetta eikä Jumalan Sanaa ???

        Sinua pitää siis uskoa ennemmin kuin Sanaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Raamattu on valhetta eikä Jumalan Sanaa ???

        Sinua pitää siis uskoa ennemmin kuin Sanaa ?

        kolminaisuusoppi on valhetta. ..tuostahan on kysymys.Sinun lukutaitoasi on ymmärrystä vailla.

        opettele mikä on totuutta ja mikä on valhetta.

        Sinä et ole todellakaan jumala, että ilmoitat että jeesus on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolminaisuusoppi on valhetta. ..tuostahan on kysymys.Sinun lukutaitoasi on ymmärrystä vailla.

        opettele mikä on totuutta ja mikä on valhetta.

        Sinä et ole todellakaan jumala, että ilmoitat että jeesus on Jumala.

        Näitä vihakirjoituksia kristittyjen uskoa ja Jumalaa vastaan S24 sallii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jeesus ei ole jumala. Jeesus on ihminen 1 Tim 2:5


        vain ihmisten kehittämän kolminaisuusopin mukaan ja kolminaisuusopin raamatun mukaan hän on jumala. Jumalan opin mukaan hän on ihminen, ja tuo Jumala on totuus!

        Heittäkää vesilintua niillä kirkkoraamatuiilane. Ne ovat täynnä kolminaisuusoppia!

        Vielä kysymys sinulle !

        Millaista on olla Kaikkitietävä Jumala ??

        Onko rankkaa, kun sinä yksin tiedät kaiken oikein ?

        Ja Jumala Sanakin eli Raamattu on silkkaa valhetta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jeesus ei ole jumala. Jeesus on ihminen 1 Tim 2:5


        vain ihmisten kehittämän kolminaisuusopin mukaan ja kolminaisuusopin raamatun mukaan hän on jumala. Jumalan opin mukaan hän on ihminen, ja tuo Jumala on totuus!

        Heittäkää vesilintua niillä kirkkoraamatuiilane. Ne ovat täynnä kolminaisuusoppia!

        Saatana käy kuumana.

        "Kiitos" huomiostasi, mutta en aio heittää Raamatulla vesilintua.

        Ja eiköhän olisi taas aika luikerrella takaisin koloosi...: 🐍ssssshhhhssssss...

        Vie myös riivatut juutalaisesi mukanasi, olette täällä kuin mikäkin polyamorinen aviopari.

        Crux sancta sit mihi lux / Non draco sit mihi dux
        Vade retro satana / Nunquam suade mihi vana
        Sunt mala quae libas / Ipse venena bibas!
        ✝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolminaisuusoppi on valhetta. ..tuostahan on kysymys.Sinun lukutaitoasi on ymmärrystä vailla.

        opettele mikä on totuutta ja mikä on valhetta.

        Sinä et ole todellakaan jumala, että ilmoitat että jeesus on Jumala.

        vielä lissää totuutta.

        Löydätkö Vanhasta testamentista että Vanhan ja Uuden liiton Jumala on sanonut että Jeesus on Jumala ja että Hänellä on Poika mukanaan ja että Hän on Poikansa kautta luonut kaiken?

        Vanhan liiton aika on 4000 vuotta. Onko sattumalta kertonut jotain Pojastaan? Entä Profeetat, mitä ovat kertoneet Pojasta?

        Raamatun sana ei ole Jumalan Sanaa.. mittään Sana-jumalaa ei ole olemassa. Jumala ei ole tuota maininnut missään! Raamattu ei ole Jumala.

        Reformaatikkojen Ihmisoppia on että "Yksin raamattu". Miksi uskot ihmisoppiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä vihakirjoituksia kristittyjen uskoa ja Jumalaa vastaan S24 sallii.

        Kristittyjen Jumala ikävä kyllä meni vaihtoon jo noin 1700 vuotta sitten.

        Helluntaiseurakuntien uskontunnustuksessa sanotaan: "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        Jumalan seurakunta Korintossa:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Se siis lukee Raamatussa.

        Haluatko sinä kieltää Raamatun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vielä lissää totuutta.

        Löydätkö Vanhasta testamentista että Vanhan ja Uuden liiton Jumala on sanonut että Jeesus on Jumala ja että Hänellä on Poika mukanaan ja että Hän on Poikansa kautta luonut kaiken?

        Vanhan liiton aika on 4000 vuotta. Onko sattumalta kertonut jotain Pojastaan? Entä Profeetat, mitä ovat kertoneet Pojasta?

        Raamatun sana ei ole Jumalan Sanaa.. mittään Sana-jumalaa ei ole olemassa. Jumala ei ole tuota maininnut missään! Raamattu ei ole Jumala.

        Reformaatikkojen Ihmisoppia on että "Yksin raamattu". Miksi uskot ihmisoppiin?

        "Onko sattumalta kertonut jotain Pojastaan?"

        On, minkä hyvin tiedät, mutta haluat kieltää.

        "sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin" (Ap. t. 13:33)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana käy kuumana.

        "Kiitos" huomiostasi, mutta en aio heittää Raamatulla vesilintua.

        Ja eiköhän olisi taas aika luikerrella takaisin koloosi...: 🐍ssssshhhhssssss...

        Vie myös riivatut juutalaisesi mukanasi, olette täällä kuin mikäkin polyamorinen aviopari.

        Crux sancta sit mihi lux / Non draco sit mihi dux
        Vade retro satana / Nunquam suade mihi vana
        Sunt mala quae libas / Ipse venena bibas!
        ✝️

        Entä Pyhä Venäjä?

        Siellä ehkä sielusi saisi rauhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vielä lissää totuutta.

        Löydätkö Vanhasta testamentista että Vanhan ja Uuden liiton Jumala on sanonut että Jeesus on Jumala ja että Hänellä on Poika mukanaan ja että Hän on Poikansa kautta luonut kaiken?

        Vanhan liiton aika on 4000 vuotta. Onko sattumalta kertonut jotain Pojastaan? Entä Profeetat, mitä ovat kertoneet Pojasta?

        Raamatun sana ei ole Jumalan Sanaa.. mittään Sana-jumalaa ei ole olemassa. Jumala ei ole tuota maininnut missään! Raamattu ei ole Jumala.

        Reformaatikkojen Ihmisoppia on että "Yksin raamattu". Miksi uskot ihmisoppiin?

        Jumala ei käske sitoutua kirkkoihmisten laatimaan kirkkoraamattuun eikä reformaattorien oppiin.

        miksi hyväksyt Kirkkoraamatun ja kolminaisuusopin ja reformaattien opin.."Yksin raamattu"?


      • Anonyymi

        Älä spämmää samaa tekstiä joka ketjuun niin muidenkaan ei tarvitse späämätä:

        “Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”

        Tarkoittaa mitä tarkoittaa ihmiselle joka ei ymmärrä mistä puhuu.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.

        Jeesus on hän joka tulee Herran nimessä: “Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'" (Matt 23:39)

        Se että Kaikkivaltias Jumala tulisi Herran nimessä on täysin älytöntä. Kuka siinä tapauksessa on Kaikkivaltiaan Jumalan Herra?

        Tulla jonkun nimessä tarkoittaa että henkilö on lähettäjänsä asialla, tulee lähettäjänsä valtuuttamana.

        Jeesus tulee Jumalan, JHVH, eli Herran nimessä.

        Jumalasta Raamattu sanoo: “Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.” ( 1 Tim 6:16)

        “Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.”

        Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.

        Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot narikkaan niin hyvä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko sattumalta kertonut jotain Pojastaan?"

        On, minkä hyvin tiedät, mutta haluat kieltää.

        "sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin" (Ap. t. 13:33)

        huomaa kaikki mitä kirjoituin

        ..on kulunut 4000 vuotta ja vasta silloin kuolleesta ja herätetystä Jeesuksesta toimii tuo Ps. 2. ja silloinkin vain pienellä alkukirjaimella poika.

        Vastaa kysymyksiin äläkä valehtele omiasi, mokomaki kiusantekijä ja tyhjäntoimittaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä spämmää samaa tekstiä joka ketjuun niin muidenkaan ei tarvitse späämätä:

        “Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”

        Tarkoittaa mitä tarkoittaa ihmiselle joka ei ymmärrä mistä puhuu.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.

        Jeesus on hän joka tulee Herran nimessä: “Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'" (Matt 23:39)

        Se että Kaikkivaltias Jumala tulisi Herran nimessä on täysin älytöntä. Kuka siinä tapauksessa on Kaikkivaltiaan Jumalan Herra?

        Tulla jonkun nimessä tarkoittaa että henkilö on lähettäjänsä asialla, tulee lähettäjänsä valtuuttamana.

        Jeesus tulee Jumalan, JHVH, eli Herran nimessä.

        Jumalasta Raamattu sanoo: “Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.” ( 1 Tim 6:16)

        “Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.”

        Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.

        Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot narikkaan niin hyvä tulee.

        >>Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.>>

        mikään ei kumoudu Sinun väitteilläsi.. tuo Jioh. 10:36 on kominaisuusoppia. Miksi hyväksyt kolminaisuusopoiin?

        Miksi uhmaat Jumalaasi..Vanhan ja Uuden liiton jumalaasi?
        Kuvitteletko olevasi ylijumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä spämmää samaa tekstiä joka ketjuun niin muidenkaan ei tarvitse späämätä:

        “Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”

        Tarkoittaa mitä tarkoittaa ihmiselle joka ei ymmärrä mistä puhuu.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.

        Jeesus on hän joka tulee Herran nimessä: “Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'" (Matt 23:39)

        Se että Kaikkivaltias Jumala tulisi Herran nimessä on täysin älytöntä. Kuka siinä tapauksessa on Kaikkivaltiaan Jumalan Herra?

        Tulla jonkun nimessä tarkoittaa että henkilö on lähettäjänsä asialla, tulee lähettäjänsä valtuuttamana.

        Jeesus tulee Jumalan, JHVH, eli Herran nimessä.

        Jumalasta Raamattu sanoo: “Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.” ( 1 Tim 6:16)

        “Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.”

        Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.

        Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot narikkaan niin hyvä tulee.

        >>>“Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”
        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.<<<

        Ei kumoudu, koska Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Ihmisen Poika sikisi Pyhästä Hengestä eikä kenenkää miehen toimesta, minkä takia Ihmisen Pojan Isä on Jumala. Jeesus Kritus on Jehova.

        Luuk 1:30 Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa.
        31 Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen.
        33 Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua."
        34 Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon."
        35 Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.

        Room 1;3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme,

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä spämmää samaa tekstiä joka ketjuun niin muidenkaan ei tarvitse späämätä:

        “Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”

        Tarkoittaa mitä tarkoittaa ihmiselle joka ei ymmärrä mistä puhuu.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.

        Jeesus on hän joka tulee Herran nimessä: “Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'" (Matt 23:39)

        Se että Kaikkivaltias Jumala tulisi Herran nimessä on täysin älytöntä. Kuka siinä tapauksessa on Kaikkivaltiaan Jumalan Herra?

        Tulla jonkun nimessä tarkoittaa että henkilö on lähettäjänsä asialla, tulee lähettäjänsä valtuuttamana.

        Jeesus tulee Jumalan, JHVH, eli Herran nimessä.

        Jumalasta Raamattu sanoo: “Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.” ( 1 Tim 6:16)

        “Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.”

        Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.

        Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot narikkaan niin hyvä tulee.

        >>>Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska
        yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.<<<

        Jeesuksen Sanojen mukaan se, joka on nähnyt Herran Jeesuksen Kristuksen,
        on nähnyt Jumalan (Joh 14:9). Samalla tavalla Jumalan näkee ne ihmiset,
        jotka näkevät Jeesuksen tulevan Öljymäelle
        (Sak14:3-9, Apt 1:9-12, Ilm 22:1-4).

        >>>Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin
        hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot
        narikkaan niin hyvä tulee.<<<

        Ai että sinä tunnustat selityksemme hyviltä. Kiitos kehumisesta.
        Koska omat selitykset eivät riitä, me osoitamme Jeesuksen ja Jumalan
        Sanoja. Ja sinähän uskot Jeesusta, uskothan? Lue em. jakeet ja usko.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.>>

        mikään ei kumoudu Sinun väitteilläsi.. tuo Jioh. 10:36 on kominaisuusoppia. Miksi hyväksyt kolminaisuusopoiin?

        Miksi uhmaat Jumalaasi..Vanhan ja Uuden liiton jumalaasi?
        Kuvitteletko olevasi ylijumala?

        huomasin että sinulla on valhe tekstissäsi...>>Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä... " 1 Tim 6:16>>

        lueppa Vanhan testamentin teksteistä n. sata ihmistä on nähnyt Jumalan.

        Nuo sinun väitteesi ovat kolminaisuusoppia ja valhetta.

        Miksi hyväksyt kolminaisuusopin?

        Miksi uhmaat Jumalaasi..Vanhan ja Uuden liiton jumalaasi?
        Kuvitteletko olevasi ylijumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huomasin että sinulla on valhe tekstissäsi...>>Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä... " 1 Tim 6:16>>

        lueppa Vanhan testamentin teksteistä n. sata ihmistä on nähnyt Jumalan.

        Nuo sinun väitteesi ovat kolminaisuusoppia ja valhetta.

        Miksi hyväksyt kolminaisuusopin?

        Miksi uhmaat Jumalaasi..Vanhan ja Uuden liiton jumalaasi?
        Kuvitteletko olevasi ylijumala?

        Sinä et suullasi tunnusta, että Jeesus Kristus on Jehova. Koska et niin tee, niin et myöskään voi pelastua. Tämän vuoksi Jehovan todistajat eivät voi myöskään pelastua.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huomaa kaikki mitä kirjoituin

        ..on kulunut 4000 vuotta ja vasta silloin kuolleesta ja herätetystä Jeesuksesta toimii tuo Ps. 2. ja silloinkin vain pienellä alkukirjaimella poika.

        Vastaa kysymyksiin äläkä valehtele omiasi, mokomaki kiusantekijä ja tyhjäntoimittaja!

        "silloinkin vain pienellä alkukirjaimella poika."

        sinä et tiedä mistä puhut, tai puhut vastoin parempaa tietoa.

        ei heprealaisessa Raamatussa käytetty isoja ja pieniä kirjaimia kuten nykyjään tehdään

        ei ollut Uuden Testamentin tekstissäkään alkujaan.

        jos voit pahoin yritä keksiä jotain mikä saa sinut paremmalle tuulelle, metsässä kävely esimerkiksi

        Ateistina olisit ehkä paremmassa balanssissa, nyt sinua raastaa Raamattu johon et voi enää uskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vielä lissää totuutta.

        Löydätkö Vanhasta testamentista että Vanhan ja Uuden liiton Jumala on sanonut että Jeesus on Jumala ja että Hänellä on Poika mukanaan ja että Hän on Poikansa kautta luonut kaiken?

        Vanhan liiton aika on 4000 vuotta. Onko sattumalta kertonut jotain Pojastaan? Entä Profeetat, mitä ovat kertoneet Pojasta?

        Raamatun sana ei ole Jumalan Sanaa.. mittään Sana-jumalaa ei ole olemassa. Jumala ei ole tuota maininnut missään! Raamattu ei ole Jumala.

        Reformaatikkojen Ihmisoppia on että "Yksin raamattu". Miksi uskot ihmisoppiin?

        no niin nyt on aikaa kulunut tunti ..klo 16 kommenttini jälkeen.


        Yhtään vastausta ei ole tullut kysymyksiini.

        Miksi ette ole vastanneet? Koska mitään vastauksia kysymyksiini ei ole vanhassa testamentissa.
        Joten totuus Jeesuksesta on että...Jeesus on ihminen 1 Tim. 2:5

        Jumala teki Hänet Herraksi ja Voidelluksi. Apt 2 :36.

        Hän on Jumalan ja Marian poika.
        Jumala ei myöskään tehnyt Häntä Ylipapiksi.

        Tehkää parannus, tunnustakaa virheenne ja palatkaa Jumalanne opin pariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no niin nyt on aikaa kulunut tunti ..klo 16 kommenttini jälkeen.


        Yhtään vastausta ei ole tullut kysymyksiini.

        Miksi ette ole vastanneet? Koska mitään vastauksia kysymyksiini ei ole vanhassa testamentissa.
        Joten totuus Jeesuksesta on että...Jeesus on ihminen 1 Tim. 2:5

        Jumala teki Hänet Herraksi ja Voidelluksi. Apt 2 :36.

        Hän on Jumalan ja Marian poika.
        Jumala ei myöskään tehnyt Häntä Ylipapiksi.

        Tehkää parannus, tunnustakaa virheenne ja palatkaa Jumalanne opin pariin.

        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        ( 1Kor.12)

        Jumala on Herra, Jeesus Kristus on Herra.
        On vain yksi Herra. Jumala Kaikkivaltias.
        Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska
        yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.<<<

        Jeesuksen Sanojen mukaan se, joka on nähnyt Herran Jeesuksen Kristuksen,
        on nähnyt Jumalan (Joh 14:9). Samalla tavalla Jumalan näkee ne ihmiset,
        jotka näkevät Jeesuksen tulevan Öljymäelle
        (Sak14:3-9, Apt 1:9-12, Ilm 22:1-4).

        >>>Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin
        hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot
        narikkaan niin hyvä tulee.<<<

        Ai että sinä tunnustat selityksemme hyviltä. Kiitos kehumisesta.
        Koska omat selitykset eivät riitä, me osoitamme Jeesuksen ja Jumalan
        Sanoja. Ja sinähän uskot Jeesusta, uskothan? Lue em. jakeet ja usko.

        Mvh J - K

        kolminaisuusoppia sinä jaksat jauhaa.. tee parannus valheestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>“Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”
        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.<<<

        Ei kumoudu, koska Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Ihmisen Poika sikisi Pyhästä Hengestä eikä kenenkää miehen toimesta, minkä takia Ihmisen Pojan Isä on Jumala. Jeesus Kritus on Jehova.

        Luuk 1:30 Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa.
        31 Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen.
        33 Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua."
        34 Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon."
        35 Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.

        Room 1;3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme,

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

        Lue aloitus!

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        Sinä sanot: "Väärin opettaja, sinä itse olet Jumala".

        Kaikki selityksesi ovat turhia.

        Se mikä on hyvin paha asia on se että sinä väärinkäytät Raamattua valheisiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        ( 1Kor.12)

        Jumala on Herra, Jeesus Kristus on Herra.
        On vain yksi Herra. Jumala Kaikkivaltias.
        Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä.

        s-seutulainen

        Jumalan seurakunta Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Jumalan seurakuntaan s-seutulainen ei halua kuulua koska hän kieltää Jumalan seurakunnan Jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolminaisuusoppia sinä jaksat jauhaa.. tee parannus valheestasi.

        Sinun mielestäsi oppini on valhetta.
        Mutta se on vain sinun oma mielipiteesi,
        ei sen enempää. Sinä et ole auktoriteetti
        Raamatun ilmoitukselle etkä sen tulkitsemiselle.

        Annetaanko lukijoiden ratkaista tämä asia onko
        se ihmisioppia vai onko se oppi Raamatussa?

        Jos se on Raamatussa ja Jumalasta, se oppi on
        Raamatussa selvästi luettavissa. Miten siis on?

        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et suullasi tunnusta, että Jeesus Kristus on Jehova. Koska et niin tee, niin et myöskään voi pelastua. Tämän vuoksi Jehovan todistajat eivät voi myöskään pelastua.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

        "Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. "

        Eikä sano. Jeesus on Herra (alkukielen Kyrios)

        Jeesus on Herra Kyrios) siksi että "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36) ei siksi että "Jeesus on Jumala".

        Jos Herra tuossa raamatunkohdassa tarkoittaisi Jumalaa ja jos Jeesus olisi Jumala, niin siinä lukisi että Jumala teki Jumalan Jumalaksi.

        Raukka ei ymmärrä lukemaansa tai sitten ei ole koskaan lukenut että "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi", hän inttää aina vaan omaa päähänpinttymäänsä.

        Herra sanalla raamatunkäännöksissä voidaan tarkoittaa joko Jumalan nimeä JHVH Vanhassa Testamentissa, tai sitten Herraa Jeesusta joka on Kyrios eli Herra / herra.

        Tämänkin voi kertoa samoille ihmisille moneen kertaan mutta se ei mene jakeluun, omat opit ovat heidän epäjumaliaan joita he kumartavat, parannusta eivät tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no niin nyt on aikaa kulunut tunti ..klo 16 kommenttini jälkeen.


        Yhtään vastausta ei ole tullut kysymyksiini.

        Miksi ette ole vastanneet? Koska mitään vastauksia kysymyksiini ei ole vanhassa testamentissa.
        Joten totuus Jeesuksesta on että...Jeesus on ihminen 1 Tim. 2:5

        Jumala teki Hänet Herraksi ja Voidelluksi. Apt 2 :36.

        Hän on Jumalan ja Marian poika.
        Jumala ei myöskään tehnyt Häntä Ylipapiksi.

        Tehkää parannus, tunnustakaa virheenne ja palatkaa Jumalanne opin pariin.

        oikein: Jeesus Kristus on ihminen 1 Tim. 2:5.

        oikein: Jumala teki Hänet Herraksi ja Voidelluksi. Apt 2 :36.

        väärin: Jumala ei myöskään tehnyt Häntä Ylipapiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan seurakunta Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Jumalan seurakuntaan s-seutulainen ei halua kuulua koska hän kieltää Jumalan seurakunnan Jumalan.

        Jumalan seurakunnassa Jeesus on ihminen.

        Jumalan seurakunnassa ei ole kolminaisuusoppia. Eikä ole myöskään rajoittavaa Lutherin pakko-oppia "Yksin Raamattu". Ei ole Raamattu-jumalaa. Eikä Jeesuksen ylipappeutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan seurakunnassa Jeesus on ihminen.

        Jumalan seurakunnassa ei ole kolminaisuusoppia. Eikä ole myöskään rajoittavaa Lutherin pakko-oppia "Yksin Raamattu". Ei ole Raamattu-jumalaa. Eikä Jeesuksen ylipappeutta!

        Jumaln seurakunta nousee, Kristuksen kirkko kukistuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumaln seurakunta nousee, Kristuksen kirkko kukistuu!

        ja s-seutulainen koplansa kanssa kukistuu siinä samalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. "

        Eikä sano. Jeesus on Herra (alkukielen Kyrios)

        Jeesus on Herra Kyrios) siksi että "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36) ei siksi että "Jeesus on Jumala".

        Jos Herra tuossa raamatunkohdassa tarkoittaisi Jumalaa ja jos Jeesus olisi Jumala, niin siinä lukisi että Jumala teki Jumalan Jumalaksi.

        Raukka ei ymmärrä lukemaansa tai sitten ei ole koskaan lukenut että "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi", hän inttää aina vaan omaa päähänpinttymäänsä.

        Herra sanalla raamatunkäännöksissä voidaan tarkoittaa joko Jumalan nimeä JHVH Vanhassa Testamentissa, tai sitten Herraa Jeesusta joka on Kyrios eli Herra / herra.

        Tämänkin voi kertoa samoille ihmisille moneen kertaan mutta se ei mene jakeluun, omat opit ovat heidän epäjumaliaan joita he kumartavat, parannusta eivät tee.

        >>"Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. "
        Eikä sano. Jeesus on Herra (alkukielen Kyrios)<<

        Sinä olet aikamoinen eksyttäjä. Paavali sanoi nimenomaan, että Jeesus Kristus on Jehova. Hän siteerasi Joelin kirjaa, jossa on Herra kirjoitettu hebreaksi Jehova (JHVH). Jehova käännettää eräissä teksteissä kreikaksi Kyrios, mutta tässä tapauksessa on päivän selvää, että Paavali opettaa Jeesuksen Kristuksen olevan Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. "

        Eikä sano. Jeesus on Herra (alkukielen Kyrios)

        Jeesus on Herra Kyrios) siksi että "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36) ei siksi että "Jeesus on Jumala".

        Jos Herra tuossa raamatunkohdassa tarkoittaisi Jumalaa ja jos Jeesus olisi Jumala, niin siinä lukisi että Jumala teki Jumalan Jumalaksi.

        Raukka ei ymmärrä lukemaansa tai sitten ei ole koskaan lukenut että "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi", hän inttää aina vaan omaa päähänpinttymäänsä.

        Herra sanalla raamatunkäännöksissä voidaan tarkoittaa joko Jumalan nimeä JHVH Vanhassa Testamentissa, tai sitten Herraa Jeesusta joka on Kyrios eli Herra / herra.

        Tämänkin voi kertoa samoille ihmisille moneen kertaan mutta se ei mene jakeluun, omat opit ovat heidän epäjumaliaan joita he kumartavat, parannusta eivät tee.

        Jeesus kutsuu itseään myös Jehovaksi. Sanat Herra, Herra ovat VT:n teksteissä yleensä Jehova Jehova tai Elomih Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja s-seutulainen koplansa kanssa kukistuu siinä samalla!

        1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
        3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
        5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
        6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
        7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
        8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
        9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
        10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
        11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
        16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
        18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
        20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!
        21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen
        ( Ilm. 22)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kutsuu itseään myös Jehovaksi. Sanat Herra, Herra ovat VT:n teksteissä yleensä Jehova Jehova tai Elomih Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Aloituksessa oli tämä sana:

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        Jeesus ei ojentanut lainopettajaa koska hän oli yhtä mieltä lainopettajan kanssa, ja oli itse juuri sanonut saman mitä lainopettaja sanoi.

        Järjissään oleva raamatunlukija ymmärtää että Jeesus ei voi yhden kerran sanoa että Jumala on yksi ja ainoa ja että ainoa Jumala on "hän" (ei siis "minä") ja toisella kerralla Tuomaan kautta muka sanoa että hän itse on Jumala.

        Tuomas oli Jeesuksen opetuslapsi ja Jeesus sanoi kuka on hänen itsensä Jumala ja "TEIDÄN JUMALANNE" eli opetuslasten Jumala. (Joh 20:17). Jeesuksella ja Tuomaalla oli sama Jumala, Isä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16536862/tuomas-vaite-kumottu-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa oli tämä sana:

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        Jeesus ei ojentanut lainopettajaa koska hän oli yhtä mieltä lainopettajan kanssa, ja oli itse juuri sanonut saman mitä lainopettaja sanoi.

        Järjissään oleva raamatunlukija ymmärtää että Jeesus ei voi yhden kerran sanoa että Jumala on yksi ja ainoa ja että ainoa Jumala on "hän" (ei siis "minä") ja toisella kerralla Tuomaan kautta muka sanoa että hän itse on Jumala.

        Tuomas oli Jeesuksen opetuslapsi ja Jeesus sanoi kuka on hänen itsensä Jumala ja "TEIDÄN JUMALANNE" eli opetuslasten Jumala. (Joh 20:17). Jeesuksella ja Tuomaalla oli sama Jumala, Isä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16536862/tuomas-vaite-kumottu-

        Höpö höpö, minkä tekosyyn repäisit.

        Kun Tuomas sanoi "Minun Herrani ja Jumalani!", hän osoitti sanat nimenonaan Jeesukselle Kristukselle. Jeesus sanoi Tuomaksen olevan autuas, koska hän uskoi Jeesuksen olevan Jehova ja Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Jeesus itsekin sanoi olevansa Jehova ja Jumala. Jeesuksen sanat Herra, Herra ovat VT:n teksteissä yleensä Jehova Jehova tai Elohim Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:


      • Anonyymi

        Jeesus itsekin sanoi olevansa Jehova ja Jumala. Jeesuksen sanat Herra, Herra ovat VT:n teksteissä yleensä Jehova Jehova tai Elohim Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumaln seurakunta nousee, Kristuksen kirkko kukistuu!

        No, tässähän nuo ilmaisevat päämääränsä sangen selvästi: pyrkimys tuhota Kristuksen kirkko.

        Mitä ajattelitte tehdä kristityille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan seurakunnassa Jeesus on ihminen.

        Jumalan seurakunnassa ei ole kolminaisuusoppia. Eikä ole myöskään rajoittavaa Lutherin pakko-oppia "Yksin Raamattu". Ei ole Raamattu-jumalaa. Eikä Jeesuksen ylipappeutta!

        Luther ei sanonut noin.
        "Sola scriptum" = "Yksin kirjoitukset".
        Jeesuksen oppia.

        Valehtelu käy teiltä edelleen sujuvasti. Etenkin Lutherin kohdalla. Ajattelette, etteivät tyhmät kristityt huomaa kun asioita ja sanoja muunnellaan ihan vain hiukan. Mutta pois totuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>"Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. "
        Eikä sano. Jeesus on Herra (alkukielen Kyrios)<<

        Sinä olet aikamoinen eksyttäjä. Paavali sanoi nimenomaan, että Jeesus Kristus on Jehova. Hän siteerasi Joelin kirjaa, jossa on Herra kirjoitettu hebreaksi Jehova (JHVH). Jehova käännettää eräissä teksteissä kreikaksi Kyrios, mutta tässä tapauksessa on päivän selvää, että Paavali opettaa Jeesuksen Kristuksen olevan Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

        "Sinä olet aikamoinen eksyttäjä. Paavali sanoi nimenomaan, että Jeesus Kristus on Jehova. Hän siteerasi Joelin kirjaa, jossa on Herra kirjoitettu hebreaksi Jehova (JHVH)."

        Mitään ei ymmärretä ja mitään ei haluta ymmärtää.

        Paavali kirjoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja että "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus". (1 Kor 8:6)

        Järjissään oleva raamatunlukija ymmärtää tuosta että toinen on Jumala, ja vain hän eli Isä on Jumala, ja toinen on Herra, Jeesus Kristus, joka ei ole Jumala koska vain Isä on Jumala.

        Totuuden vastustajista Paavali kirjoittaa että: "He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton." (2 Tim 3:8)

        Ei Paavali yhden kerran opeta yhtä ja toisen kerran toista. Selittäjä vaan ei ymmärrä mistä hän puhuu. Vika ei ole Paavalissa vaan selittäjän selityksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, minkä tekosyyn repäisit.

        Kun Tuomas sanoi "Minun Herrani ja Jumalani!", hän osoitti sanat nimenonaan Jeesukselle Kristukselle. Jeesus sanoi Tuomaksen olevan autuas, koska hän uskoi Jeesuksen olevan Jehova ja Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Jeesus itsekin sanoi olevansa Jehova ja Jumala. Jeesuksen sanat Herra, Herra ovat VT:n teksteissä yleensä Jehova Jehova tai Elohim Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

        “Jeesus sanoi Tuomaksen olevan autuas, koska hän uskoi Jeesuksen olevan Jehova ja Jumala.”

        Kumma kyllä heti tuon kohdan jälkeen Johanneksen evankeliumissa sanotaan mitä tulee uskoa jotta saa elämän, ja se ei ole sitä että uskottaisiin Jeesuksen olevan Jumala vaan:

        “Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden.” (Joh 20:31)

        Uskokaa jotain muuta niin teillä ei ole elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tässähän nuo ilmaisevat päämääränsä sangen selvästi: pyrkimys tuhota Kristuksen kirkko.

        Mitä ajattelitte tehdä kristityille?

        tulijärveen..sinne te menette..sinne te kuulutte..sinne te jäätte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei sanonut noin.
        "Sola scriptum" = "Yksin kirjoitukset".
        Jeesuksen oppia.

        Valehtelu käy teiltä edelleen sujuvasti. Etenkin Lutherin kohdalla. Ajattelette, etteivät tyhmät kristityt huomaa kun asioita ja sanoja muunnellaan ihan vain hiukan. Mutta pois totuudesta.

        sama juttu....yksin raamattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei sanonut noin.
        "Sola scriptum" = "Yksin kirjoitukset".
        Jeesuksen oppia.

        Valehtelu käy teiltä edelleen sujuvasti. Etenkin Lutherin kohdalla. Ajattelette, etteivät tyhmät kristityt huomaa kun asioita ja sanoja muunnellaan ihan vain hiukan. Mutta pois totuudesta.

        taittaa Sinua saivarit vaivata...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei sanonut noin.
        "Sola scriptum" = "Yksin kirjoitukset".
        Jeesuksen oppia.

        Valehtelu käy teiltä edelleen sujuvasti. Etenkin Lutherin kohdalla. Ajattelette, etteivät tyhmät kristityt huomaa kun asioita ja sanoja muunnellaan ihan vain hiukan. Mutta pois totuudesta.

        oletpa tosi yksinkertainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, minkä tekosyyn repäisit.

        Kun Tuomas sanoi "Minun Herrani ja Jumalani!", hän osoitti sanat nimenonaan Jeesukselle Kristukselle. Jeesus sanoi Tuomaksen olevan autuas, koska hän uskoi Jeesuksen olevan Jehova ja Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Jeesus itsekin sanoi olevansa Jehova ja Jumala. Jeesuksen sanat Herra, Herra ovat VT:n teksteissä yleensä Jehova Jehova tai Elohim Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

        Johanneksen evankeliumissa lukee että tulee uskoa Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika jotta saa elämän. (Joh 20:31)

        Helluntailaiset plus Saviseutulainen tulevat ja sanovat, ei mitään hätää me uskotaan että Jeesus ON Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei sanonut noin.
        "Sola scriptum" = "Yksin kirjoitukset".
        Jeesuksen oppia.

        Valehtelu käy teiltä edelleen sujuvasti. Etenkin Lutherin kohdalla. Ajattelette, etteivät tyhmät kristityt huomaa kun asioita ja sanoja muunnellaan ihan vain hiukan. Mutta pois totuudesta.

        "Sola Scriptura" ei ole koskaan tarkoittanut sitä että uskottaisiin Raamatun kirjoituksia, vaan että uskottaisiin Raamatun kirjoitusten selityksiä, ja selitysten selitysten selityksiä.

        Jumalaakaan he eivät usko vaan ovat tehneet itselleen oman Jumalan, "Pyhän Kolmiyhteisyyden".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, minkä tekosyyn repäisit.

        Kun Tuomas sanoi "Minun Herrani ja Jumalani!", hän osoitti sanat nimenonaan Jeesukselle Kristukselle. Jeesus sanoi Tuomaksen olevan autuas, koska hän uskoi Jeesuksen olevan Jehova ja Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Jeesus itsekin sanoi olevansa Jehova ja Jumala. Jeesuksen sanat Herra, Herra ovat VT:n teksteissä yleensä Jehova Jehova tai Elohim Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

        Kristuksen terveiden sanojen mukainen opetus Jumalasta korottaa isää yhtenä ainoana Jumalana, sillä hän on meidän taivaallinen isämme ja Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä. Jos sanot Jumalaa kolmiyhteiseksi Isäksi ja Pojaksi ja Pyhäksi Hengeksi, niin olet hylännyt tuon todistuksen ja tunnustuksen ja antanut väärän todistuksen Jumalasta ja hänen pojastaan.

        Joka muuta oppia tuo..on kirottu, sanoi Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sola Scriptura" ei ole koskaan tarkoittanut sitä että uskottaisiin Raamatun kirjoituksia, vaan että uskottaisiin Raamatun kirjoitusten selityksiä, ja selitysten selitysten selityksiä.

        Jumalaakaan he eivät usko vaan ovat tehneet itselleen oman Jumalan, "Pyhän Kolmiyhteisyyden".

        väärin, väärin tuo on ihmisoppia niinkuin Yksin Raamattu-oppikin.

        Yksin Raamattu periaate 1500- luvulla nousi juuri siitä että kristinuskossa oli liian
        vahvassa asemassa traditio, perinnäissäännöt ja Paavi. Reformaattorit toivat
        kaikkien tietoisuuteen sen tosiasian että mikään edellä mainituista ei ole Raamatun
        veroinen, on huomion arvoista se että he eivät kiistäneet tradition tärkeyttä, mutta he
        kiistivät sen rinnastamisen Raamattuun tällä yhdellä Raamatusta nousevalla
        lauseella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        väärin, väärin tuo on ihmisoppia niinkuin Yksin Raamattu-oppikin.

        Yksin Raamattu periaate 1500- luvulla nousi juuri siitä että kristinuskossa oli liian
        vahvassa asemassa traditio, perinnäissäännöt ja Paavi. Reformaattorit toivat
        kaikkien tietoisuuteen sen tosiasian että mikään edellä mainituista ei ole Raamatun
        veroinen, on huomion arvoista se että he eivät kiistäneet tradition tärkeyttä, mutta he
        kiistivät sen rinnastamisen Raamattuun tällä yhdellä Raamatusta nousevalla
        lauseella.

        lisään viel vähän.

        Sola scriptura (suom. yksin kirjoituksista, lausutaan: SOO-laa skriip-TUU-raa) on latinaa, ja käsitteellä tarkoitetaan periaatetta, jonka mukaan Raamattu on kirkolle sen opin ainoa normi. Periaatetta sanotaan myös Raamattu-periaatteeksi.[1]

        Sola scriptura -periaate on toinen protestanttisen reformaation pääperiaatteista.

        Sinun oppisi on aivan muuta kuin normit ilmoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen terveiden sanojen mukainen opetus Jumalasta korottaa isää yhtenä ainoana Jumalana, sillä hän on meidän taivaallinen isämme ja Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä. Jos sanot Jumalaa kolmiyhteiseksi Isäksi ja Pojaksi ja Pyhäksi Hengeksi, niin olet hylännyt tuon todistuksen ja tunnustuksen ja antanut väärän todistuksen Jumalasta ja hänen pojastaan.

        Joka muuta oppia tuo..on kirottu, sanoi Paavali.

        tuossa on saviseutulaiselle ja koplalle oikea oppi...Jumalan seurakunnan oppi!


        Tuo on täysin toinen oppi kuin saviseutulaisen ja koplan oppi Kristuksen kirkosta ja oppi tuon kirkon Ylipapista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuossa on saviseutulaiselle ja koplalle oikea oppi...Jumalan seurakunnan oppi!


        Tuo on täysin toinen oppi kuin saviseutulaisen ja koplan oppi Kristuksen kirkosta ja oppi tuon kirkon Ylipapista .

        lisään vielä tuon Kristuksen kirkon Ylipapista, tottahan pitääkin olla Jumala eihän siihen ihminen Jeesus sopisi mitenkään :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään viel vähän.

        Sola scriptura (suom. yksin kirjoituksista, lausutaan: SOO-laa skriip-TUU-raa) on latinaa, ja käsitteellä tarkoitetaan periaatetta, jonka mukaan Raamattu on kirkolle sen opin ainoa normi. Periaatetta sanotaan myös Raamattu-periaatteeksi.[1]

        Sola scriptura -periaate on toinen protestanttisen reformaation pääperiaatteista.

        Sinun oppisi on aivan muuta kuin normit ilmoittaa.

        “Luterilaisen kirkon tunnustus perustuu Raamattuun, kolmeen vanhan kirkon uskontunnustukseen sekä luterilaisiin tunnustuskirjoihin.”

        Näitä ovat: Yksimielisyyden kirja, Kolme vanhan kirkon tunnustusta, Ausburgin tunnustus, Ausburgin tunnustuksen puolustus, Iso Katekismus, Vähä Katekismus, Schmalkaldenin opinkohdat, Paavin valta ja johtoasema, Yksimielisyyden ohje, Upsalan kokouksen päätös.

        Eli Raamattu sekä ………. ei siis Raamattu.

        Sola Scriptura???

        Mitä Raamatussa lukee Upsalan kokouksen päätöksestä?

        Ei yhtään mitään :-)

        Sola Scriptura???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. "

        Eikä sano. Jeesus on Herra (alkukielen Kyrios)

        Jeesus on Herra Kyrios) siksi että "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36) ei siksi että "Jeesus on Jumala".

        Jos Herra tuossa raamatunkohdassa tarkoittaisi Jumalaa ja jos Jeesus olisi Jumala, niin siinä lukisi että Jumala teki Jumalan Jumalaksi.

        Raukka ei ymmärrä lukemaansa tai sitten ei ole koskaan lukenut että "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi", hän inttää aina vaan omaa päähänpinttymäänsä.

        Herra sanalla raamatunkäännöksissä voidaan tarkoittaa joko Jumalan nimeä JHVH Vanhassa Testamentissa, tai sitten Herraa Jeesusta joka on Kyrios eli Herra / herra.

        Tämänkin voi kertoa samoille ihmisille moneen kertaan mutta se ei mene jakeluun, omat opit ovat heidän epäjumaliaan joita he kumartavat, parannusta eivät tee.

        >>>Jos Herra tuossa raamatunkohdassa tarkoittaisi Jumalaa ja jos Jeesus
        olisi Jumala, niin siinä lukisi että Jumala teki Jumalan Jumalaksi.<<<

        Todella vahinko ettet ollut Jumalan neuvonantajana tai jopa sihteerinä
        Jumalan sanellessa Raamatun tekstit. Sinhän olisit tietenkin oikaissut
        Jumalan väärän sanelun ja olisit kirjoittanut oikein, niin kuin se pitää olla.

        No, ei voi mitään, - kirjoitettu mikä kirjoitettu.
        Usko tai ole uskomatta.


      • Anonyymi

        "Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

        Ei muuten siteeraa! Miksi valehtelet? Alkutekstissä Paavali sanoo Herra ja käyttää sanaa Κύριον eli kyrios. Tämä herra sana on sama sana kuin käytetään orjien isännästä ja herrasta. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumaluuden kanssa. Tässä oikein hyvä esimerkki asiasta:

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä vihakirjoituksia kristittyjen uskoa ja Jumalaa vastaan S24 sallii.

        Hedelmistään puu tunnetaan. Kaikki tekstit on koeteltava, etenkin Raamatulla. Ja jos oma viisaus ei riitä, annokoon sitä Jumalalta. Sitä odotellessa kuunnelkoon/lukekoon hyviä ja luotettavia Raamatun opettajia.

        Erilaiset mielipiteet olkoot meille itsehillintäharjoituksinakin, eikö?😐🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no niin nyt on aikaa kulunut tunti ..klo 16 kommenttini jälkeen.


        Yhtään vastausta ei ole tullut kysymyksiini.

        Miksi ette ole vastanneet? Koska mitään vastauksia kysymyksiini ei ole vanhassa testamentissa.
        Joten totuus Jeesuksesta on että...Jeesus on ihminen 1 Tim. 2:5

        Jumala teki Hänet Herraksi ja Voidelluksi. Apt 2 :36.

        Hän on Jumalan ja Marian poika.
        Jumala ei myöskään tehnyt Häntä Ylipapiksi.

        Tehkää parannus, tunnustakaa virheenne ja palatkaa Jumalanne opin pariin.

        Sinäkö määrittelet täällä, milloin ihmisten on vastattava SINUN kysymyksiisi? Jotkut täällä käyvät töissä ja vastailevat kahvitauollaan näihin.

        Mene kotiisi kasvamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei sanonut noin.
        "Sola scriptum" = "Yksin kirjoitukset".
        Jeesuksen oppia.

        Valehtelu käy teiltä edelleen sujuvasti. Etenkin Lutherin kohdalla. Ajattelette, etteivät tyhmät kristityt huomaa kun asioita ja sanoja muunnellaan ihan vain hiukan. Mutta pois totuudesta.

        Nämä kirjoitukset ovat paljolti täynnä kulttuuria ja perinnäissääntöjä, joten sola scriptura ei ole edes teoriassa mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tulijärveen..sinne te menette..sinne te kuulutte..sinne te jäätte

        Yks tulijärvi, kiitos. Tuplana!


    • Anonyymi

      Kannattaako fiktiivisten hahmojen keskinäisestä asemasta kiistellä tyyliin: Kumpi on vahvempi, Tarzan vai Teräsmies.

    • Anonyymi

      Kristus oli kuolemaansa ristillä asti Jumala, Ainoa, Luoja. Mutta ylös nousi kuolleista Jumalan Poika. Jumala tuli alas taivaasta ihmisruumiseen ja kuoli ristillä sovinnon tähden. Hän jätti verensä eli ehtoollisen muistoksi itsestään sekä ruumiinsa eli kirkon, mutta uuden Luomuksen esikoiseksi hän määräsi Jumalan Pojan, Uuden Aadamin eli YLÖSNOUSSEEN KRISTUKSEN.

      Hänestä voidaan hyvin laulaa, että JEESUS ON JUMALA VAIKKA TODEMPI SANA OLISI JEESUS OLI JUMALA. SILLÄ TUO SANA JEESUS ON JUMALA VIITTAA YLEISESTI EHTOOLLISVEREEN JA SYDÄMESSÄ VAIKUTTAVAAN HENKEEN JA KIRKKOON SEKÄ KIELIOPILLISEEN SANAA JEESUS. HÄN ELÄÄ OMALLA TAVALLAAN YHÄ, VAIKKA KUOLI JA ANTOI VERENSÄ.

      SYMBOLISESTI VOIDAAN LAULAA HYVIN: JEESUS ON JUMALA! SELLAINEN SANA ON PYHÄ JA YLEVÄ. JOS SE LOUKKAA TAI SATTUU JONKUN SYDÄMEEN NIIN SE JOHTUU SIITÄ, ETTÄ OLET TUOMINNUT TUON LAULUN LAULAJAN SYNTISEKSI ETKÄ OLE SYDÄMMESSÄSI ARMAHTANUT HÄNTÄ. OLET LAIN TUNTIJA JA NOUDATTAJA, MUTTA SINULTA PUUTTUU EHKÄ JEESUKSEN TODISTAJUUS.

      • Anonyymi

        sulla on täysin Jumalan opin vastainen kommentti.

        Sinä olet antanut väärän todistuksen Jumalasta ja hänen pojastaan.
        Hävetkää!


      • Anonyymi

        EI MITÄÄN RAJAA SEKOILULLA.


      • Anonyymi

        Minulla on kaikki..mitään puutetta ei ole. Kaiken saan Herralta.

        Jumala on voidellut minut julistamaan evankeliumia hengellisesti köyhille kuten Sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kaikki..mitään puutetta ei ole. Kaiken saan Herralta.

        Jumala on voidellut minut julistamaan evankeliumia hengellisesti köyhille kuten Sinulle.

        "Jumala on voidellut minut julistamaan evankeliumia hengellisesti köyhille kuten Sinulle."

        Epäilen että kyseessä on megalomania ja narsismi.


    • Anonyymi

      Niin, tuossa Markuksen evankeliumin kohdassa:

      28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
      29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
      30. ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
      31. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
      32. Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
      33. Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
      34. Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.
      ( Mark 12)

      Jeesus siteeraa tuossa käskyä, 5Moos 6.

      4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
      ( 5Moos 6)

      Käskyssä ei siis ole "ainoa" sanaa.

      Ja mitä tulee tuohon :

      >> Tiedoksi sille joka ei tiedä kuka Jeesus on, näin Jeesus sanoi itsestään:

      “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36) >>

      Herra Jeesus todella ilmoitti itsensä Jumalan Pojaksi, kun Hän oli sanonut:

      24. Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
      25. Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
      26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
      27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
      30. Minä ja Isä olemme yhtä."
      ( Joh 10)

      Herra Jeesus siis sanoi edellä olevansa Jumalan Poika ja kun Hän sanoi että, joka on Pojan kädessä on Isän kädessä, Minä ja Isä olemme yhtä Hänet aiottiin kivittää Jumalan pilkasta.

      Jakeessa 36. Herra Jeesus siis viittaa näihin edellä oleviin sanoihin.

      36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

      Kun Hän oli ilmoittanut itsensä Jumalan Pojaksi aiempien jakeiden aikana.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Aloituksessa oli tämä sana:

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        Usko Toivonen olisi sanonut Jeesukselle:

        Väärin, opettaja, et puhunut totta, sinä itse olet Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa oli tämä sana:

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        Usko Toivonen olisi sanonut Jeesukselle:

        Väärin, opettaja, et puhunut totta, sinä itse olet Jumala.

        Ei tietenkään Herran Jeesuksen sanomaa olisi tarvinnut epäillä, siis lainoppineen, koska Herra siteeraa tuossa kirjoitettua tekstiä.

        28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; ( Mark 12)

        Mutta niin kuin tiedämme, kirjoitettu teksti ei ei sisällä sanaa "ainoa", vaan kuuluu:

        4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        ( 5Moos 6)

        Se mitä jaetta sinä avauksessasi käytät,se ei muuta tätä asiaa miksikään.
        Tarkoituksenhakuisuutesi korvasyyhyysi on jo selväksi tullut vuosien varrella, eli
        et ole aivan rehellinen Raamatun ilmoituksen edessä.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Ote Toivoselt:

        >>Herra Jeesus todella ilmoitti itsensä Jumalan Pojaksi, kun Hän oli sanonut:>>

        Toivone, Sinä opetat kolminaisuusoppia Isästä Pojasta ja Pyhästä Henestä.

        Totuus on että Jeesus ei ole tuota sanonut eikä Isäkään ole sitä Hänelle ilmoittanut. Tuo on ihmisoppia Kolminaisuusoppia!

        Jumala ei ole käskenyt sitoutua kolminaisuusoppiin eikä käskenyt sitoutua Kristuksen kirkon asiakirjoihin. Miksi teet tuollaista. opetat valhetta.

        Valheopettaja Toivonen esiintyi ja evankelioi omia oppejaan ja juttujaan viime yönä.


      • Anonyymi

        Toivonen on valheopettaja,

        Kristuksen terveiden sanojen mukainen opetus Jumalasta korottaa isää yhtenä ainoana Jumalana, sillä hän on meidän taivaallinen isämme ja Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä.

        Koska sanot Jumalaa kolmiyhteiseksi Isäksi ja Pojaksi ja Pyhäksi Hengeksi, niin olet hylännyt tuon todistuksen ja tunnustuksen ja antanut väärän todistuksen Jumalasta ja hänen pojastaan.

        Joka muuta oppia tuo..on kirottu, sanoi Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään Herran Jeesuksen sanomaa olisi tarvinnut epäillä, siis lainoppineen, koska Herra siteeraa tuossa kirjoitettua tekstiä.

        28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; ( Mark 12)

        Mutta niin kuin tiedämme, kirjoitettu teksti ei ei sisällä sanaa "ainoa", vaan kuuluu:

        4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        ( 5Moos 6)

        Se mitä jaetta sinä avauksessasi käytät,se ei muuta tätä asiaa miksikään.
        Tarkoituksenhakuisuutesi korvasyyhyysi on jo selväksi tullut vuosien varrella, eli
        et ole aivan rehellinen Raamatun ilmoituksen edessä.

        Usko Toivonen

        Toivonen on valheopettaja.

        MILLOIN KOLMINAISUUSOPPI SYNTYI?

        Israelilaiset palvoivat vain yhtä Jumalaa.

        5Moos.4:35

        Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.

        5Moos.4:39

        niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.

        5Moos.6:4

        Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        5Moos.32:39

        Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani.

        Jes.44:6

        Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Jes.45:5

        Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa.

        Jes.46:9

        Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole minun vertaistani.

        2.Samuelin kirja 7:22

        Sentähden olet sinä, Herra Jumala, suuri; sillä kaiken sen mukaan, mitä me olemme korvillamme kuulleet, ei ole sinun vertaistasi, eikä muuta jumalaa ole kuin sinä.

        Jes.43:10

        ""Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.""

        Israelilla ei ollut vanhan testamentin aikana kolmiyhteistä Jumalaa.

        Näin ollen, kuten raamatun Jumala sen selvästi osoittaa, Jeesus ja hänen opetuslapsensa eivät milloinkaan tehneet uutta uskontoa, jossa tuo kolmiyhteinen uusi jumaluus oli.

        Vasta seuraavien vuosisatojen kuluessa alkoi erilaisten kreikkalaisten uskontofilosofien avulla Jumala ja Jeesus saada saman merkityksen ja myöhemmin tuohon kaksiyhteiseen Jumalaan lisättiin vielä Pyhä Henki josta muodostui nykyinen kristinuskon kolminaisuusoppi.

        Ja Toivonen tuo kolminaisuusoppia tänne palstoille pimeyden aikana..tuo valheoppia öisin niinkuin viime yönä.


      • Anonyymi

        TOIVOSEN Kolminaisuusopetus ON luopumusta JUMALASTA, johon kenenkään Raamattua arvostavan ei tulisi uskoa.


      • Anonyymi

        AINOA OIKEA RAAMATTU 1933/38 ei nyt kelvannutkaan Usko Toivoselle vaan paljastui tarkoitushakuiseksi väännökseksi.

        Jumalaan uskomattomien “kristittyjen” keskuudessa levitetään opetusta siitä että sana “yksi” lauseessa: “Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.” ( 5 Moos 6:4) ei tarkoita yhtä vaan kolmea.

        Siinä selityksessä pelataan heprean kielen sanoilla joista toinen tarkoittaa yhtä ja toinen ainoaa, ja koska tuossa sanotaan että Herra on yksi eikä sanota että Herra on ainoa niin siitä tehdään johtopäätös että yksi tarkoittaakin kolmea, eli jos sanot että sinulla on yksi polkupyörä mutta et sanonut yksi ainoa polkupyörä niin sinulla onkin kolme polkupyörää.

        Tässä pari näiltä palstoilta poimittua seltystä:

        1) “Kuten olen sinulle monta kertaa sanonut, Raamatussa sanotaan, että Jumala on echad, aivan kuten mies ja nainenkin ovat echad, vaikka ovatkin kaksi, silti he ovat echad. Samoin kolmiyhteinen Jumala voi olla echad, vaikka onkin kolmiyhteinen.”

        2) “Israelin uskontunnustukseksi muodostuneessa 5. Mooseksen kirjan julistuksessa: ”Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi”. käytetty sana yksi (Echad) tarkoittaa yhtä, joka koostuu osista.”

        Selitys on älytön, yksi tarkoittaa yhtä, ei kolmea, ja Jumala, JHVH, sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole (Jesajan kirja luvut 42-46) mikä tarkoittaa sitä että hän on ainoa Jumala.

        Jeesus sanoo Jumalan olevan yksi ja ainoa: “Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta.” (Joh 5:44)

        “Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Apostoli Paavali kirjoittaa: “Me tiedämme, ettei epäjumalia ole olemassa, on vain yksi ainoa Jumala.” (1 Kor 8:4) “kun kerran Jumala on yksi ja ainoa.” (Room 3:30)

        “hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.” (Juud 1:25)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivonen on valheopettaja.

        MILLOIN KOLMINAISUUSOPPI SYNTYI?

        Israelilaiset palvoivat vain yhtä Jumalaa.

        5Moos.4:35

        Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.

        5Moos.4:39

        niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.

        5Moos.6:4

        Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        5Moos.32:39

        Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani.

        Jes.44:6

        Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Jes.45:5

        Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa.

        Jes.46:9

        Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole minun vertaistani.

        2.Samuelin kirja 7:22

        Sentähden olet sinä, Herra Jumala, suuri; sillä kaiken sen mukaan, mitä me olemme korvillamme kuulleet, ei ole sinun vertaistasi, eikä muuta jumalaa ole kuin sinä.

        Jes.43:10

        ""Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.""

        Israelilla ei ollut vanhan testamentin aikana kolmiyhteistä Jumalaa.

        Näin ollen, kuten raamatun Jumala sen selvästi osoittaa, Jeesus ja hänen opetuslapsensa eivät milloinkaan tehneet uutta uskontoa, jossa tuo kolmiyhteinen uusi jumaluus oli.

        Vasta seuraavien vuosisatojen kuluessa alkoi erilaisten kreikkalaisten uskontofilosofien avulla Jumala ja Jeesus saada saman merkityksen ja myöhemmin tuohon kaksiyhteiseen Jumalaan lisättiin vielä Pyhä Henki josta muodostui nykyinen kristinuskon kolminaisuusoppi.

        Ja Toivonen tuo kolminaisuusoppia tänne palstoille pimeyden aikana..tuo valheoppia öisin niinkuin viime yönä.

        Alkuseurakunnan muodostumisen alusta lähtien Jeesukseen uskovia, Jeesuksen pyhiä, vastaan nousi vainot.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        13 Niin Ananias vastasi: Herra, minä olen kuullut monelta tästä miehestä, kuinka paljon pahaa hän sinun pyhilles on tehnyt Jerusalemissa.
        14 Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat. ( Apt 9, Biblia )

        Jumalan seurakuntaan kuuluvat Jumalan lapset tunnistetaan siis siitä, että he avuksensa huutavat, rukoilevat, Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja kun Jeesuksen pyhiä vainotaan, niin silloin vainotaan itseään Herraa Jeesusta.

        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        ( Apt 9)

        Näin on tänäpäivänäkin, on yhä Jeesuksen vainoajia, he jotka eivät tunne Herraa, he jotka eivät huuda avukseen Herraa Jeesusta, he ovat Jeesuksen puoleen kääntyneitä vastaan.

        Usko Jeesukseen Kristukseen siis ilmenee kääntymisenä Herran Jeesuksen puoleen.

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Jos oppi estää sydämen kääntymyksen Herran Jeesukseen puoleen, niin millainen oppi se on? Ja kuka sellaista oppia julistaa? Eikö juurikin valheopettajat?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuseurakunnan muodostumisen alusta lähtien Jeesukseen uskovia, Jeesuksen pyhiä, vastaan nousi vainot.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        13 Niin Ananias vastasi: Herra, minä olen kuullut monelta tästä miehestä, kuinka paljon pahaa hän sinun pyhilles on tehnyt Jerusalemissa.
        14 Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat. ( Apt 9, Biblia )

        Jumalan seurakuntaan kuuluvat Jumalan lapset tunnistetaan siis siitä, että he avuksensa huutavat, rukoilevat, Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja kun Jeesuksen pyhiä vainotaan, niin silloin vainotaan itseään Herraa Jeesusta.

        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        ( Apt 9)

        Näin on tänäpäivänäkin, on yhä Jeesuksen vainoajia, he jotka eivät tunne Herraa, he jotka eivät huuda avukseen Herraa Jeesusta, he ovat Jeesuksen puoleen kääntyneitä vastaan.

        Usko Jeesukseen Kristukseen siis ilmenee kääntymisenä Herran Jeesuksen puoleen.

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Jos oppi estää sydämen kääntymyksen Herran Jeesukseen puoleen, niin millainen oppi se on? Ja kuka sellaista oppia julistaa? Eikö juurikin valheopettajat?

        Usko Toivonen

        ValheopettajaToivoselle.


        Raamatun Jumala itse tuo oppia. Profeetat, ja Jeesus tuo samaa oppia ja myös apostolit. Eivä nuo mitään valheopettajia ole. Nuo ovat Uskon esikuvia.

        Tuota Jumalan oppia, jota sinä et hyväksy. Sinä olet Jumalaa vastaan kaikissa kommenteissasi.

        Sinä olet ateisti.

        Toivonen on ateisti, Jumalan kieltäjä, Jumalan totuuden kieltäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuseurakunnan muodostumisen alusta lähtien Jeesukseen uskovia, Jeesuksen pyhiä, vastaan nousi vainot.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        13 Niin Ananias vastasi: Herra, minä olen kuullut monelta tästä miehestä, kuinka paljon pahaa hän sinun pyhilles on tehnyt Jerusalemissa.
        14 Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat. ( Apt 9, Biblia )

        Jumalan seurakuntaan kuuluvat Jumalan lapset tunnistetaan siis siitä, että he avuksensa huutavat, rukoilevat, Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja kun Jeesuksen pyhiä vainotaan, niin silloin vainotaan itseään Herraa Jeesusta.

        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        ( Apt 9)

        Näin on tänäpäivänäkin, on yhä Jeesuksen vainoajia, he jotka eivät tunne Herraa, he jotka eivät huuda avukseen Herraa Jeesusta, he ovat Jeesuksen puoleen kääntyneitä vastaan.

        Usko Jeesukseen Kristukseen siis ilmenee kääntymisenä Herran Jeesuksen puoleen.

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Jos oppi estää sydämen kääntymyksen Herran Jeesukseen puoleen, niin millainen oppi se on? Ja kuka sellaista oppia julistaa? Eikö juurikin valheopettajat?

        Usko Toivonen

        “Jumalan seurakuntaan kuuluvat Jumalan lapset tunnistetaan siis siitä, että he avuksensa huutavat, rukoilevat, Herranaan Jeesusta Kristusta.”

        Jumalan seurakuntaan kuuluvilla on Jumalan seurakunnan Jumala: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Usko Toivosella ei ole Jumalan seurakunnan Jumalaa. Usko Toivonen on jumalaton.

        Usko Toivosen Jumala on Jeesus mikä on vastoin Jeesuksen omaa opetusta!

        Usko Toivosella on toinen Jeesus joka ei ole Jumalan Poika vaan Herra, eli Jumala itse.

        Jeesuksella ja opetuslapsilla oli sama Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoi olevan “minun Jumalani” ja “TEIDÄN JUMALANNE” (Joh 20:17)

        Jeesus ei sano että minun Jumalani on Isä, mutta teidän Jumalanne olen minä, vaan Jeesuksella ja hänen seuraajillaan on sama Jumala, Isä.

        Näin oli Jumalan seurakunnallakin Korintossa: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Jeesus on Herra, se lukee samassa kohdassa: “meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus” (1 Kor 8:6)

        Jeesus on Herra siksi että: "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36) eikä siksi että "Jeesus on Jumala".

        Jeesus ei ole Jumala koska vain Isä on Jumala (1 Kor 8:6)

        Tätä ei kukaan “kristitty” tänä päivänä usko vaikka se on koko ajan ollut Raamatussa selvästi luettavissa.

        “ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.”(Juud 1:25)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TOIVOSEN Kolminaisuusopetus ON luopumusta JUMALASTA, johon kenenkään Raamattua arvostavan ei tulisi uskoa.

        Pelkkä kolminaisuusopin kieltäminen ei ketään pelasta. Unitaari voi olla yhtä väärässä kuin Usko Toivonen vaikkakin toisella tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        “Jumalan seurakuntaan kuuluvat Jumalan lapset tunnistetaan siis siitä, että he avuksensa huutavat, rukoilevat, Herranaan Jeesusta Kristusta.”

        Jumalan seurakuntaan kuuluvilla on Jumalan seurakunnan Jumala: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Usko Toivosella ei ole Jumalan seurakunnan Jumalaa. Usko Toivonen on jumalaton.

        Usko Toivosen Jumala on Jeesus mikä on vastoin Jeesuksen omaa opetusta!

        Usko Toivosella on toinen Jeesus joka ei ole Jumalan Poika vaan Herra, eli Jumala itse.

        Jeesuksella ja opetuslapsilla oli sama Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoi olevan “minun Jumalani” ja “TEIDÄN JUMALANNE” (Joh 20:17)

        Jeesus ei sano että minun Jumalani on Isä, mutta teidän Jumalanne olen minä, vaan Jeesuksella ja hänen seuraajillaan on sama Jumala, Isä.

        Näin oli Jumalan seurakunnallakin Korintossa: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Jeesus on Herra, se lukee samassa kohdassa: “meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus” (1 Kor 8:6)

        Jeesus on Herra siksi että: "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36) eikä siksi että "Jeesus on Jumala".

        Jeesus ei ole Jumala koska vain Isä on Jumala (1 Kor 8:6)

        Tätä ei kukaan “kristitty” tänä päivänä usko vaikka se on koko ajan ollut Raamatussa selvästi luettavissa.

        “ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.”(Juud 1:25)

        Kieltäessäsi Jumalan Kaikkivaltiaan pyhän kolmiyhteyden, sinä kiellät Pojan ja Pyhän Hengen.
        Et siis usko Jeesukseen Kristukseen etkä Pyhään Henkeen.
        Sinä et usko Jumalan Poikaan etkä Jumalan Pyhään Henkeen.
        Sinä et näin ollen usko Raamatun ilmoittamaan Jumalaan Kaikkivaltiaaseen.

        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        ( 1 Joh. 2)

        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        ( Joh. 14)


        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        ( Joh. 14)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuseurakunnan muodostumisen alusta lähtien Jeesukseen uskovia, Jeesuksen pyhiä, vastaan nousi vainot.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        13 Niin Ananias vastasi: Herra, minä olen kuullut monelta tästä miehestä, kuinka paljon pahaa hän sinun pyhilles on tehnyt Jerusalemissa.
        14 Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat. ( Apt 9, Biblia )

        Jumalan seurakuntaan kuuluvat Jumalan lapset tunnistetaan siis siitä, että he avuksensa huutavat, rukoilevat, Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja kun Jeesuksen pyhiä vainotaan, niin silloin vainotaan itseään Herraa Jeesusta.

        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        ( Apt 9)

        Näin on tänäpäivänäkin, on yhä Jeesuksen vainoajia, he jotka eivät tunne Herraa, he jotka eivät huuda avukseen Herraa Jeesusta, he ovat Jeesuksen puoleen kääntyneitä vastaan.

        Usko Jeesukseen Kristukseen siis ilmenee kääntymisenä Herran Jeesuksen puoleen.

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Jos oppi estää sydämen kääntymyksen Herran Jeesukseen puoleen, niin millainen oppi se on? Ja kuka sellaista oppia julistaa? Eikö juurikin valheopettajat?

        Usko Toivonen

        Hei toivonen...

        me emme tule sinun puoleesi kääntymään..emme tule oppimaan..emme halua oppia mitään sinulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Jumalan seurakuntaan kuuluvat Jumalan lapset tunnistetaan siis siitä, että he avuksensa huutavat, rukoilevat, Herranaan Jeesusta Kristusta.”

        Jumalan seurakuntaan kuuluvilla on Jumalan seurakunnan Jumala: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Usko Toivosella ei ole Jumalan seurakunnan Jumalaa. Usko Toivonen on jumalaton.

        Usko Toivosen Jumala on Jeesus mikä on vastoin Jeesuksen omaa opetusta!

        Usko Toivosella on toinen Jeesus joka ei ole Jumalan Poika vaan Herra, eli Jumala itse.

        Jeesuksella ja opetuslapsilla oli sama Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoi olevan “minun Jumalani” ja “TEIDÄN JUMALANNE” (Joh 20:17)

        Jeesus ei sano että minun Jumalani on Isä, mutta teidän Jumalanne olen minä, vaan Jeesuksella ja hänen seuraajillaan on sama Jumala, Isä.

        Näin oli Jumalan seurakunnallakin Korintossa: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Jeesus on Herra, se lukee samassa kohdassa: “meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus” (1 Kor 8:6)

        Jeesus on Herra siksi että: "Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36) eikä siksi että "Jeesus on Jumala".

        Jeesus ei ole Jumala koska vain Isä on Jumala (1 Kor 8:6)

        Tätä ei kukaan “kristitty” tänä päivänä usko vaikka se on koko ajan ollut Raamatussa selvästi luettavissa.

        “ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.”(Juud 1:25)

        Niin, aloittaja.

        Et ole vastannut kysymykseen, kuinka usko Herraan Jeesukseen ilmenee?

        Todistetusti Herran Jeesuksen puoleen kääntyviä on vainottu ja edelleen vainotaan.

        Joten vastaappa nyt, kuinka oppisi mukaan usko Herraan Jeesukseen ilmenee.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Juuri tuommoista on kirjoitusten kieroon vääntäminen.

        Kyllähän Jeesus sanoi:“Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36) mutta... ja siihen päälle selitystä jolla kumotaan se mitä Jeesus sanoi olevansa. Tässä se tehdään sen kautta että Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä." Tämän luullaan tarkoittavan sitä että "Jeesus on Jumala", että Jeesus ja Jumala ovat yksi ja sama persoona jolloin Isää Jumalaa ei ole olemassakaan, on vain Jeesus joka on Kaikkivaltias Jumala itse. Näin kielletään sekä Isä että Poika, ja se tehdään Raamattua väärinkäyttämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuommoista on kirjoitusten kieroon vääntäminen.

        Kyllähän Jeesus sanoi:“Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36) mutta... ja siihen päälle selitystä jolla kumotaan se mitä Jeesus sanoi olevansa. Tässä se tehdään sen kautta että Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä." Tämän luullaan tarkoittavan sitä että "Jeesus on Jumala", että Jeesus ja Jumala ovat yksi ja sama persoona jolloin Isää Jumalaa ei ole olemassakaan, on vain Jeesus joka on Kaikkivaltias Jumala itse. Näin kielletään sekä Isä että Poika, ja se tehdään Raamattua väärinkäyttämällä.

        Niin, kuten olemme monta kertaa katsoneet tuon kyseisen Raamatunkohdan, niin Herra Jeesus on sanonut olevansa Jumalan Poika, aiemmissa ko. luvun kohdissa.

        Sehän käy ilmi, jos lukee asiayhteyden.

        24. Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        25. Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30. Minä ja Isä olemme yhtä."
        31. Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        ( Joh 10)

        Eli nyt on Herra Jeesus tehnyt juutalaisille selväksi, että Hän on Jumalan Poika.
        Ja juutalaiset sen hyvin ymmärsivät, mitä Jeesus heille ilmoitti.

        Jae 36. vain vahvistaa tämän asian:

        36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

        Sentähden, että Hän oli jo sanonut, tehnyt selväksi, että Hän on Jumalan Poika.
        Ja juurikin sen jälkeen, kun Jeesus on sanonut, joka on Pojan kädessä, on Isän kädessä, "Minä ja Isä olemme yhtä".

        Koko asiyhteys antaa ymmärryksen mistä on kysymys, ei yksittäinen jae irralleen revittynä.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Kieltäessäsi Jumalan Kaikkivaltiaan pyhän kolmiyhteyden, sinä kiellät Pojan ja Pyhän Hengen.
        Et siis usko Jeesukseen Kristukseen etkä Pyhään Henkeen.
        Sinä et usko Jumalan Poikaan etkä Jumalan Pyhään Henkeen.
        Sinä et näin ollen usko Raamatun ilmoittamaan Jumalaan Kaikkivaltiaaseen.

        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        ( 1 Joh. 2)

        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        ( Joh. 14)


        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        ( Joh. 14)

        Minä kiellän itseltäni sinun valheellisen kolminaisuuvesi, joka ei ole minulle eikä Jumalallekaan mitenkään pyhä!


    • Anonyymi

      Tarkoitatko sitä missä lauletaan Jeesus on Jumala ja kunnia sille jolle se kuuluu?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      " ...(enkelit sanoivat) Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman, rikkauden, viisauden, väkevyyden, kunnian, kirkkauden ja ylistyksen."
      Ilm.5:12 RK
      Eihän Jumala jaa kunniaansa kenenkään kanssa? Minusta esim. tässä Isä Jumala sallii kunniaa ja ylistystä Pojalleen, Jeesukselle Kristukselle.

      Pietari sanoo: "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä!"
      1.Piet.1:3 RK

      Jeesuksen Kristuksen Jumalana olemisesta on paljon sitä puoltavia kohtia. Toistaiseksi kokemattomana veljenä ajattelen Jumalan vaikeaksi käsittääja hyväksyn itselleni toistaiseksi jonkun epävarmuuden asiasta.

      Jeesuksen Kristuksen nimessä rukoilen Taivaallista Isää Jumalaa. On yksi Jumala, Isä. ..ja on Herrani Jeesus Kristus Isän oikealla puolella. Rukouksissani on Jeesus Kristus ka Isä Jumala. Molemmille annan kunniaa, mistä Jeesuskaan ei kieltäytynytnaisen pestes hiuksilla ja kyynelillä hänen jalkojaan..

      En ymmärrä kaikkea vielä Jumalasta tai jumaluudesta.

      • Anonyymi

        Ymmärrä tämä niin ymmärrät kaiken:

        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." (1 Kor 8:6)


      • Anonyymi

        "Jeesuksen Kristuksen Jumalana olemisesta on paljon sitä puoltavia kohtia."

        Se kaikki perustuu tietämättömyyteen, epäuskoon, väärinkäsityksiin ja Jumalan sanan vääristelyyn.

        Jeesuksen todistus itsestään: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        Jumalan todistus Jeesuksesta :"Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Apostoli Pietarin todistus Jeesuksesta JONKA JUMALA OLI HÄNELLE ILMOITTANUT:

        "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16-17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen Kristuksen Jumalana olemisesta on paljon sitä puoltavia kohtia."

        Se kaikki perustuu tietämättömyyteen, epäuskoon, väärinkäsityksiin ja Jumalan sanan vääristelyyn.

        Jeesuksen todistus itsestään: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        Jumalan todistus Jeesuksesta :"Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Apostoli Pietarin todistus Jeesuksesta JONKA JUMALA OLI HÄNELLE ILMOITTANUT:

        "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16-17)

        voi Sinua hyvä hölmöläinen Toivonen,

        sulla on puurot ja vellit sekaisin.

        Toivonen , tee töitä ja opettele tuntemaan Jumalasi.
        Jumalan tunteminen alkaa Vanhasta testamentista. Uutta testamenttiä lukemalla ei opi tuntemaan Jumalaansa. Tuo Vanhan liiton Jumala on totuus! Sama Jumala on Uuden liiton Jumala. Hän on sama iankaikkisesta iankaikkiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen Kristuksen Jumalana olemisesta on paljon sitä puoltavia kohtia."

        Se kaikki perustuu tietämättömyyteen, epäuskoon, väärinkäsityksiin ja Jumalan sanan vääristelyyn.

        Jeesuksen todistus itsestään: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        Jumalan todistus Jeesuksesta :"Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Apostoli Pietarin todistus Jeesuksesta JONKA JUMALA OLI HÄNELLE ILMOITTANUT:

        "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16-17)

        älä tuo tänne enää yhtään tuota kolminaisuusoppia! Katolinen oppi.


        Toivonen on valheopettaja.

        MILLOIN KOLMINAISUUSOPPI SYNTYI?

        Israelilaiset palvoivat vain yhtä Jumalaa.

        5Moos.4:35

        Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.

        5Moos.4:39

        niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.

        5Moos.6:4

        Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        5Moos.32:39

        Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani.

        Jes.44:6

        Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Jes.45:5

        Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa.

        Jes.46:9

        Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole minun vertaistani.

        2.Samuelin kirja 7:22

        Sentähden olet sinä, Herra Jumala, suuri; sillä kaiken sen mukaan, mitä me olemme korvillamme kuulleet, ei ole sinun vertaistasi, eikä muuta jumalaa ole kuin sinä.

        Jes.43:10

        ""Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.""

        Israelilla ei ollut vanhan testamentin aikana kolmiyhteistä Jumalaa.

        Näin ollen, kuten raamatun Jumala sen selvästi osoittaa, Jeesus ja hänen opetuslapsensa eivät milloinkaan tehneet uutta uskontoa, jossa tuo kolmiyhteinen uusi jumaluus oli.

        Vasta seuraavien vuosisatojen kuluessa alkoi erilaisten kreikkalaisten uskontofilosofien avulla Jumala ja Jeesus saada saman merkityksen ja myöhemmin tuohon kaksiyhteiseen Jumalaan lisättiin vielä Pyhä Henki josta muodostui nykyinen kristinuskon kolminaisuusoppi.

        Ja Toivonen tuo kolminaisuusoppia tänne palstoille yön pimeyden aikana..tuo valheoppia öisin niinkuin viime yönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä tuo tänne enää yhtään tuota kolminaisuusoppia! Katolinen oppi.


        Toivonen on valheopettaja.

        MILLOIN KOLMINAISUUSOPPI SYNTYI?

        Israelilaiset palvoivat vain yhtä Jumalaa.

        5Moos.4:35

        Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.

        5Moos.4:39

        niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.

        5Moos.6:4

        Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        5Moos.32:39

        Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani.

        Jes.44:6

        Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Jes.45:5

        Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa.

        Jes.46:9

        Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole minun vertaistani.

        2.Samuelin kirja 7:22

        Sentähden olet sinä, Herra Jumala, suuri; sillä kaiken sen mukaan, mitä me olemme korvillamme kuulleet, ei ole sinun vertaistasi, eikä muuta jumalaa ole kuin sinä.

        Jes.43:10

        ""Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.""

        Israelilla ei ollut vanhan testamentin aikana kolmiyhteistä Jumalaa.

        Näin ollen, kuten raamatun Jumala sen selvästi osoittaa, Jeesus ja hänen opetuslapsensa eivät milloinkaan tehneet uutta uskontoa, jossa tuo kolmiyhteinen uusi jumaluus oli.

        Vasta seuraavien vuosisatojen kuluessa alkoi erilaisten kreikkalaisten uskontofilosofien avulla Jumala ja Jeesus saada saman merkityksen ja myöhemmin tuohon kaksiyhteiseen Jumalaan lisättiin vielä Pyhä Henki josta muodostui nykyinen kristinuskon kolminaisuusoppi.

        Ja Toivonen tuo kolminaisuusoppia tänne palstoille yön pimeyden aikana..tuo valheoppia öisin niinkuin viime yönä.

        Kuten totesin, uskovat, Jeesuksen pyhät, ovat joutuneet vainotuiksi niiden taholta, jotka eivät ole kääntyneet Herran Jeesuksen puoleen.

        Alkuseurakunnan muodostumisen alusta lähtien Jeesukseen uskovia, Jeesuksen pyhiä, vastaan nousi vainot.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        13 Niin Ananias vastasi: Herra, minä olen kuullut monelta tästä miehestä, kuinka paljon pahaa hän sinun pyhilles on tehnyt Jerusalemissa.
        14 Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat. ( Apt 9, Biblia )

        Jumalan seurakuntaan kuuluvat Jumalan lapset tunnistetaan siis siitä, että he avuksensa huutavat, rukoilevat, Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja kun Jeesuksen pyhiä vainotaan, niin silloin vainotaan itseään Herraa Jeesusta.

        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        ( Apt 9)

        Näin on tänäpäivänäkin, on yhä Jeesuksen vainoajia, he jotka eivät tunne Herraa, he jotka eivät huuda avukseen Herraa Jeesusta, he ovat Jeesuksen puoleen kääntyneitä vastaan.

        Usko Jeesukseen Kristukseen siis ilmenee kääntymisenä Herran Jeesuksen puoleen.

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Jos oppi estää sydämen kääntymyksen Herran Jeesukseen puoleen, niin millainen oppi se on? Ja kuka sellaista oppia julistaa? Eikö juurikin valheopettajat?

        Ja en todellakaan pyydä ketään kääntymään minun puoleeni. Siitä juuri valheopit tunnistaa, että niiden julistajat pyrkivät keräämään oman oppinsa pariin itselleen opetuslapsia, eivät Herralle Jeesukselle.

        17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä. ( Gal 4)

        Apostolitkin iloitsivat, kun he joutuivat kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

        Ilo Herrassa!

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Ei “kristitty” mihinkään ikinä käänny, esimerkkinä vaikka Usko Toivonen.

      Heillä on kieroon väännetty Raamattu jossa Jumala ei ole mitä hän itse sanoo olevansa, eikä Jeesus ei ole mitä hän itse sanoo olevansa. Heidän “Raamattu sanoo” on sitä mitä he itse päähänsä saavat. Yksi opettaa että Jeesuksen Isä ei olekaan Isä!

      Nämä eivät käänny ennenkuin taivas romahtaa niskaan.

      • Anonyymi

        Kiitos Sinulle..Toivonen on juuri tuollainen kuin kerrot kommentissasi.


      • Anonyymi

        Vaatiko Jeesus, että Hänet pitää uskoa miehen siemenestä siinneeksi tavalliseksi
        ihmiseksi vai vaatiko Hän, että Hänet pitää uskoa suuremmaksi kuin ihminen?

        Hän sanoi?

        " Ellette te usko, että "Minä Olen" se, joka Minä Olen,
        te kuolette synteihinne. "

        Jos Hän vaati ihmisiä uskomaan Hänet tavalliseksi ihmiseksi, se vaatimus
        on melko merkillinen sen tähden, että kaikki uskoivat Hänet tavalliseksi ihmiseksi.
        Hän sanoi nuo Sanat ihmisille, jotka eivät uskoneet Jeesusta yhtään sen
        kummemmaksi kuin Joosefin, tai jonkun muun miehen, pojaksi, eivät edes
        profeetaksi. Ja näille ihmisille Jeesus sanoi, että te kuolette synteihinne.
        Hän siis nuhteli heitä erittäin kovin sanoin heidän epäuskostaan Häneen.

        Miksi ihminen, joka uskoo Jeesuksen tavalliseksi ihmiseksi, ei Jumalan
        siemenestä, Pyhästä Hengestä, siinneeksi Jumalan Pojaksi, kuolee
        synteihinsä? Siksi, koska hänellä ei ole Jumalan (Pojan) verta, joka
        puhdistaisi hänet kaikesta synnistä, jos hän uskoisi ja ottaisi vastaan
        Jumalan Pojan, Pyhästä Hengestä siinneen lihaan tulleen Jumalan.

        Vain Jumalan Pojan veri puhdistaa synnit. Ei kenenkään miehen pojan veri
        puhdista syntejämme. Vain usko Jumalan Pojan vereen puhdistaa pois
        syntimme.

        Room 3:25 "jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta
        HÄNEN VEREENSÄ, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli
        jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit"

        Ei usko mihinkä tahansa vereen, vaan usko Herran Jeesuksen Kristuksen
        vereen!!! Siksi uskomme täytyy kohdistua tähän Jeesukseen.

        Ef 2:13" mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka
        ennen olitte kaukana, päässeet lähelle KRISTUKSEN VERESSÄ."
        Kristus on Jumala: "Heistä on Kristus lihan puolesta, Hän on yli kaiken,
        Jumala, iankaikkisesti ylistetty. Aamen" (Room 9:5).

        Olemme siis päässeet lähelle Jumalaa Hänen omassa veressään.
        Ei kenenkään tavallisen ihmisen veressä, vaan Herran Jeesuksen Kristuksen
        veressä. Onko sinulla usko tähän vereen vai johonkin muuhun vereen?

        "Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta
        synnistä" (1 Joh 1:7). Ei kenekään toisen Jeesuksen veri puhdista syntejä.

        "Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on
        teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän
        omalla verellänsä on itselleen ansainnut" (Apt 20:28).

        Pyhä Henki on pannut kaitsijoiksi paimentamaan Jumalan laumaa,
        jonka Hän omalla verellään on itselleen ansainnut. Ei siis mikä tahansa
        veri vaan JUMALAN VERI. Jumala on ansainnut ihmiset takaisin itselleen
        omalla verellään. Vertaa Joh 10:14, 27-30 yksi omistaja ja Jumala: Isä ja Poika.

        Mvh J - K


      • Anonyymi

        No, tuohon sen verran kommenttia, että juurikin on merkitystä, mitä Herra Jeesus sanoo.

        Mutta sillä ei ole merkitystä, mitä opit sanovat, koska opit käyttävät Raamatun ilmoitusta epärehellisesti, vain saadakseen oman oppinsa näyttämään joltakin.

        Ja juuri tuo asia paljastaa opit, ne tunnistaa jo kaukaa.

        Joten, jos oppi vetoaa Jeesuksen sanoihin, niin silloin kaikki sanat pitää huomioida ja aina asiayhteydessään tuoda esille.

        Sitä ei oppien taholta voi löytää, opit aina säännönmukaisesti käyttävät Raamatun ilmoitusta vain opin hyväksi, eli vääristettyä ilmoitusta.

        Raamatun ilmoitus "Rikas tuli köyhäksi", ei esiinny oppien julistajien todistuksissa.

        9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        ( 2Kor 8)

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jeesus on Jumalan Poika, joka istuu itseTaivaan Isän oikealla puolella.

      Hepr. 1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
      2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
      3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa

      • Anonyymi

        juu..lisää vaan kolminaisuusoppia kehiin esille ja näkyville.

        Tyhmyytesi oikeen paistaa kirkkaana säteilynä kaikille lukijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu..lisää vaan kolminaisuusoppia kehiin esille ja näkyville.

        Tyhmyytesi oikeen paistaa kirkkaana säteilynä kaikille lukijoille.

        Onko sinulla Jumalan Pojan verta, joka puhdistaa sinut kaikesta synnistä?
        Usko tähän vereen tuo sinut lähelle Jumalaa. Ilman tätä verta, sinulla ei
        ole syntien anteeksiantamusta eikä anteeksisaamsita. Sinä et pääse
        lähellekään Jumalaa ilman tätä verta. Ilman Jeesuksen Kristuksen,
        Jumalan Pojan, verta sinulla ei ole mitään asiaa Jumalan luokse.

        Jumalan Poika on siinnyt Pyhästä Hengestä: on Jumala Jumalasta.
        Joosefin poika, tai jonkun muun miehen poika, on syntinen mies.
        Syntinen ei voi toista syntistä pelastaa, kuten tiedämme ja käsitämme.
        Synnin saastuttama veri ei voi puhdistaa syntejä. Siksi tarvitsemme
        Jumalan Pojan taivaasta tullutta, ei ole tätä luomakuntaa, pyhää verta.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla Jumalan Pojan verta, joka puhdistaa sinut kaikesta synnistä?
        Usko tähän vereen tuo sinut lähelle Jumalaa. Ilman tätä verta, sinulla ei
        ole syntien anteeksiantamusta eikä anteeksisaamsita. Sinä et pääse
        lähellekään Jumalaa ilman tätä verta. Ilman Jeesuksen Kristuksen,
        Jumalan Pojan, verta sinulla ei ole mitään asiaa Jumalan luokse.

        Jumalan Poika on siinnyt Pyhästä Hengestä: on Jumala Jumalasta.
        Joosefin poika, tai jonkun muun miehen poika, on syntinen mies.
        Syntinen ei voi toista syntistä pelastaa, kuten tiedämme ja käsitämme.
        Synnin saastuttama veri ei voi puhdistaa syntejä. Siksi tarvitsemme
        Jumalan Pojan taivaasta tullutta, ei ole tätä luomakuntaa, pyhää verta.

        Mvh J - K

        Taas on herännyt yksi koplan jäsen päiväuniltaan ja tuo palstalle LISÄÄ KOLMINAISUUSOPPIA KEHIIN VALHEKOPLAN TOIMESTA.
        Isää Poika ja Pyhää Henkeä jaetaan oikeen isolla joukolla. Hyi hävetkää!


        Älä valehtele...Ei ole mitään verta vaan Jumalan henki joka on minulle annettu sinetiksi--takuuvarma sinetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on herännyt yksi koplan jäsen päiväuniltaan ja tuo palstalle LISÄÄ KOLMINAISUUSOPPIA KEHIIN VALHEKOPLAN TOIMESTA.
        Isää Poika ja Pyhää Henkeä jaetaan oikeen isolla joukolla. Hyi hävetkää!


        Älä valehtele...Ei ole mitään verta vaan Jumalan henki joka on minulle annettu sinetiksi--takuuvarma sinetti.

        Et ainakaan ole profeetta. Kirjoitin tuon ennen päiväunia.
        Kirjoitettuani tekstin söin hyvän aterian ja sen jälkeen tietysti
        siesta, tai päiväunet, niin kuin met suo maa laiset sitä kutsumme.

        Ja nyt vasta heräsin päiväunilta. Oli hyvät unet.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on herännyt yksi koplan jäsen päiväuniltaan ja tuo palstalle LISÄÄ KOLMINAISUUSOPPIA KEHIIN VALHEKOPLAN TOIMESTA.
        Isää Poika ja Pyhää Henkeä jaetaan oikeen isolla joukolla. Hyi hävetkää!


        Älä valehtele...Ei ole mitään verta vaan Jumalan henki joka on minulle annettu sinetiksi--takuuvarma sinetti.

        >>>Älä valehtele...Ei ole mitään verta vaan Jumalan henki
        joka on minulle annettu sinetiksi--takuuvarma sinetti.<<<

        Oletko sitä mieltä, että mikä veri tahansa johon sattuu
        uskomaan, puhdistaa syntisen ihmisen kaikesta synnistä?
        Jos et ole sitä mieltä vaan olet sitä mieltä, että on vain
        yhden miehen veri, joka puhdistaa sinut ja minut kaikesta
        synnistä kun uskomme Häneen, kuka on se mies?
        Entä kuka on hänen isä, näin tarkasti ottaen?
        Mistä siis on sen miehen veri johon luotat ja turvaat?

        Kerro!

        Onko Hän Jumalan Poika vain Joosefin tai jonkun muun
        miehen poika? Kenen poikaan uskot? Kerro myös millä
        perusteella uskosi kohde on sen poika, johon uskot!

        Minä voin kertoa sinulle, että minä uskon Jumalan Poikaan.
        Perustelen sillä, että Hän on siinnyt Pyhästä Hengestä: Jumalasta.
        Entä sinun uskosi kohde?

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Älä valehtele...Ei ole mitään verta vaan Jumalan henki
        joka on minulle annettu sinetiksi--takuuvarma sinetti.<<<

        Oletko sitä mieltä, että mikä veri tahansa johon sattuu
        uskomaan, puhdistaa syntisen ihmisen kaikesta synnistä?
        Jos et ole sitä mieltä vaan olet sitä mieltä, että on vain
        yhden miehen veri, joka puhdistaa sinut ja minut kaikesta
        synnistä kun uskomme Häneen, kuka on se mies?
        Entä kuka on hänen isä, näin tarkasti ottaen?
        Mistä siis on sen miehen veri johon luotat ja turvaat?

        Kerro!

        Onko Hän Jumalan Poika vain Joosefin tai jonkun muun
        miehen poika? Kenen poikaan uskot? Kerro myös millä
        perusteella uskosi kohde on sen poika, johon uskot!

        Minä voin kertoa sinulle, että minä uskon Jumalan Poikaan.
        Perustelen sillä, että Hän on siinnyt Pyhästä Hengestä: Jumalasta.
        Entä sinun uskosi kohde?

        Mvh J - K

        Joillakin ihmisillä on vaikea kertoa rehellisesti ja tarkasti kehen
        Jeesukseen he uskovat. Sellaisia ihmisiä kannattaa karttaa,
        joilta ei saa vastausta yksinkertaisiin ja helppoihin kysmyksiin.

        Kun joltakin uskovana esiintyvältä henkilöltä kysytään uskooko
        hän Pyhästä Hengestä siinneeseen Jumalan Poikaan vai miehen
        siemenestä siinneeseen Jeesukseen, todellisella uskovalla on helppo
        vastata ja hän vastaa ilolla. Se, joka ei vastaa, sillä ei ole puhtaat
        jauhot pussissa.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin ihmisillä on vaikea kertoa rehellisesti ja tarkasti kehen
        Jeesukseen he uskovat. Sellaisia ihmisiä kannattaa karttaa,
        joilta ei saa vastausta yksinkertaisiin ja helppoihin kysmyksiin.

        Kun joltakin uskovana esiintyvältä henkilöltä kysytään uskooko
        hän Pyhästä Hengestä siinneeseen Jumalan Poikaan vai miehen
        siemenestä siinneeseen Jeesukseen, todellisella uskovalla on helppo
        vastata ja hän vastaa ilolla. Se, joka ei vastaa, sillä ei ole puhtaat
        jauhot pussissa.

        Mvh J - K

        Olen todellinen uskova. Jeesus ei syntynyt neitsyestä, jos sitä kysyit. Eikä hän ole ikinä ollut Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen todellinen uskova. Jeesus ei syntynyt neitsyestä, jos sitä kysyit. Eikä hän ole ikinä ollut Jumala.

        Olet eksytetty seuraamaan toista Jeesusta.
        Se Jeesus ei voi pelastaa sinua eikä hänen
        verensä puhdista sinua synnistä koska se
        Jeesus on tavallisen syntisen miehen siemenestä
        siinnyt syntinen mies.

        Jos Jeesus ei ole siinnyt Pyhästä Hengestä ja
        syntynyt neitseestä, hän on silloin siinnyt miehen
        siemenestä. Kaikki miehet ovat syntisä ja heidän
        jälkeläiset ovat syntisiä. Kenenkään syntisen miehen
        veri ei voi pestä ketään yhdestäkään synnistä.

        Siksi Jeesus sanio, että te kuolette synteihinne, teillä
        ei ole Jumalan Pojan verta, ellette te usko "Minä Olen".

        Tämä ei siis ole mitään saivartelua. Tämä pelastuksemme
        kannalta ihan ratkaiseva kysymys: Keneen Jeesukseen uskomme?

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Asia on niin että jos jollekin ihmiselle kertoo esimerkiksi sen että Jumalan seurakunnalla on “vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6) ja tämä henkilö ei sitä halua uskoa, niin silloin hän on hyljännyt Jumalan sanan.

      Ei sitä tarvitse enää sataan kertaan toistaa.

      Toistettu on koska on monia Usko Toivosen ja kumppanien kaltaisia jotka ehkä lukevat näitä ketjuja. Jollain saattavat silmät aueta Jumalan antamalle ilmoitukselle. (Matt 16:15-17)

      Itsekin aikanaan luin keskusteluja joissa vilahtelivat nimmarit kuten ekivaari ja jumalan_pete

      Jos laittaa yläreunan Etsi kohtaa hakusanaksi vaikka Jeesuksen Jumaluus tai Kolminaisuus niin noita ketjuja löytyy satamäärin.

      Itse käytin aikaisemmin nimmaria totuus_voittaa

      Koska nyt taas näyttää olevan jäljellä vain Usko Toivonen jonka kanssa on turhaa puhua yhtään mistään niin tämän ketjun voi jättää hänelle ja unitaarille. Ajanvietteenä en halua täällä roikkua.

      Ketjua on pilannut myös se että samoja tekstejä spämmätään ketjusta toiseen, spämmärin tekstiin sattaa vastata toinen spämmäri omalla spämmäyksellä.

      On myös niin älyttömiä yhden miehen oppeja että niitä ei kannata kommentoida mitenkään.

      Jossain menee raja.

      • Anonyymi

        Opit yleensäkin juuri paljastuvat siitä, kuinka omien oppien julistajat käyttävät Raamatun ilmoitusta.

        Raamatun jakeet muodostavat asiayhteyden ja yksittäisen jakeen repiminen irti asiayhteydestään oppirakenteena on paljastava signaali, että on kysymys omasta opista, johon poimitaan vain juuri opille mieleiset jakeet, tai jopa jakeen osat.

        Uskovan simät aukeavat silloin, kun hän kääntyy Herran Jeesuksen puoleen.

        Siitä esimerkkinä esim. Saulus, joka ei uskonut Jeesuksen olevan Jumalan Poika, ja murhanhimoisena jahtasi Jeesuksen pyhiä, siis heitä, joilla oli usko Jeesukseen.

        Mutta, kun Herra Jeesus ( jota Saulus ei tuntenut, vaan kysyi, "kuka olet Herra" ) ilmestyi Saulukselle ja Saulus kääntyi, huusi avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, niin hänestä itsestään tuli Jeesuksen pyhä, uusi luomus Kristuksessa, Pyhän Hengen kuljettama Jumalan seurakunnan jäsen, Jumalan lapsi.

        Niin hän alkoi heti kohta julistamaan evankeliumia Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta, Kristuksen palvelijana.

        19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        Uskovien ( jotka tätä nimeä avuksi huutavat? ) vainoajasta , Jeesuksen viholisesta, tulikin kääntymyksen kautta Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija.

        Näin avautui Sauluksen hengelliset silmät näkemään ja vaputumaan hengellisestä sokeudestaan.

        13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
        14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
        ( Apt 16)

        Usko ei siis ole "kalloon takomalla" tapahtuva, vaan usko on sydämen uskoa.

        Kukapa nyt antaisikaan kalloonsa takoa "uskoa", kun Raamattu ei tunne sellaista uskoa.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
        ( Joh. 1:18)

        44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
        46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
        47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        ( Joh. 6)


        25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
        ( Matt. 11)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
        ( Joh. 1:18)

        44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
        46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
        47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        ( Joh. 6)


        25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
        ( Matt. 11)

        s-seutulainen

        Saviseutulainen sinä tuot kominisuusoppinvalhetta tänne palstoille.

        Seuraavassa Jumalan teot sinulle..mitä hän tekee sinulle, mokomaki valehtelija.


        jES. 44
        24 24 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken,
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saviseutulainen sinä tuot kominisuusoppinvalhetta tänne palstoille.

        Seuraavassa Jumalan teot sinulle..mitä hän tekee sinulle, mokomaki valehtelija.


        jES. 44
        24 24 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken,
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.

        >>Saviseutulainen sinä tuot kominisuusoppinvalhetta tänne palstoille.

        Seuraavassa Jumalan teot sinulle..mitä hän tekee sinulle, mokomaki valehtelija.<<

        Niin, Herra Jeesushan näissä, Joh. 1:18, Joh. 6:44-51 ja Matt. 11:25-30, Raamatun jakeissa puhuu.
        !!!

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      ME TAHDOMME ENNEMMIN LANGETA HERRAN KÄSIIN, KUIN IHMISTEN KÄSIIN; SILLÄ HÄNEN LAUPIUTENSA ON NIIN SUURI KUIN HÄN ITSEKIN ON.
      - JEESUS SIIRAK 2:21

      Tuo LAUPEUS sana on kirkon virsikirjassa totuttu liittämään Pyhään Kolminaisuuteen. Mutta mielestäni tässä Jeesus Siirakin kirjassa puhutaan neljästä kuninkaasta (kuolema, synti, vanhurskaus, armo), joista apostoli Paavalikin puhuu roomalaiskirjeessään. ARMO ON tuo HERRA ja Laupeus on seuraava kolminaisuus (kuolema, synti ja vanhurskaus). Nuo kolme yhdessä ovat TÄSMÄLLEEN YHTÄ SUURIA KUIN MITÄ ARMO ON.

      Epäilemättä ylläoleva Jeesus Siirakin kirjan jae on vaikuttanut jossain määrin kolminaisuusopin muodostumiseen?
      On olemassa kolminaisuus, joka on yhtä suuri kuin Herra!

      Laupeus = Herra
      Kuolem , Synti Vanhurskaus = Armo

      Tämä on vain omaksi ilokseni saatu tulkinta tuohon Siirakin kirjan kohtaan eikä mitään opetusta tai julistusta. Jos joku tuntee samoin tai on saanut hengen, joka avaa kirjoituksia niin hän ehkä näkee tulkinnassani jotakin mieltä, mutta muut eivät varmastikaan.

    • Anonyymi

      Johanneksen evankeliumi: 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      Jeesus on luomaton, aina ollut olemassa. Ei ole ollut aikaa, etteikö olisi ollut Jeesusta. Samaa olemusta Isän kanssa.

    • Anonyymi

      Hohhoo! Voi e-l-ä-m-ä :)) Onko Akhenaten Aton? Hei pösilöt, teillä on vain yksi elämä. Kandeis miettiä, mihin se tuhlaa.

      • Anonyymi

        Akhenaten ( Ekhnaton/Amenhotep IV) ei ollut Aton. Eikä epäjumala Aton ollut Ekhnatonin Isä.
        Hänen isänsä oli Amenhotep III.

        Raamattu kirjoittaa Jeesuksesta Kristuksesta, elävän Jumalan elävästä Pojasta:

        5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        ( Hebr. 1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akhenaten ( Ekhnaton/Amenhotep IV) ei ollut Aton. Eikä epäjumala Aton ollut Ekhnatonin Isä.
        Hänen isänsä oli Amenhotep III.

        Raamattu kirjoittaa Jeesuksesta Kristuksesta, elävän Jumalan elävästä Pojasta:

        5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        ( Hebr. 1)

        s-seutulainen

        Jaha sinä saviseutulainen yön pimeydessä täällä on väännetty kolminaisuusoppia..yrität todistella KOLMINAISUUSOPISTA JUMALAN POIKA- valhetta totuudeksi.
        Isä Poika ja Pyhä Henki on valhe. Tuo on epäjumalankuva , jota nuo hörhöt ja valheopettajat julistavat täällä palstalla. Nuo kommentoijat on harhauttajia ja eksyttäjiä.
        Valheen hengessä julistavat väkisin Jumalan Poika-valhetta.

        Totuudelle ette pysty mitään, ette pysty muuttamaan totuutta. Jumala on totuuden ilmoittanut Jumaluudestaan. Hän on ilmoittanut että Hön on Jumala ja Jeesus on ihminen.

        Jumala on antanut meille onneksi tietoa ja viisautta ja hengen, jonka kautta me voimme ymmärtää oikein Raamatun kirjoituksia kokonaisuutena. Me emme eksy kuin nuo valheopettajat ovat eksyneet, joissa ei ole henkeä ja jotka tulkitsevat kirjoituksia katolisten isien opetusten mukaan. He lukevat Raamattua ennakkoasenteisesti siten, että kolmiyhteisen Jumalan oppi on pakko löytyä Raamatusta, joten ei ihme, että he sen sieltä löytävät, vaikka sitä ei siellä alun perin ole. Profeetat, Jeesus kristus ja apostolit sanoivat isän olevan yksin se ainoa Jumala, josta kirjoitukset todistavat. (Joh 5:44: 17:3; Mark 12:28-34; 5Moos 4:39; 6:4-9; 1Kor 8:4-6; Efe 4:4-6; Jda 1:24-25; Ilm 4:8-11; Jes 42:1-8; Apt 4.24-31; 17:22-31; jne.)

        Jumala on antanut käskyjä kolminaisuusopista: Käskyjä nuo saviseutulaiset eivät noudata.
        Käsky:
        2 Moos. 20:
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa ...
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, ...


        Ps. 47:1
        Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto.

        Jumala on iankaikkinen, iankaikkista Jumalan Poikaa ei ole olemassa. Kolmiyhteinen Jumalan Poika on valhe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha sinä saviseutulainen yön pimeydessä täällä on väännetty kolminaisuusoppia..yrität todistella KOLMINAISUUSOPISTA JUMALAN POIKA- valhetta totuudeksi.
        Isä Poika ja Pyhä Henki on valhe. Tuo on epäjumalankuva , jota nuo hörhöt ja valheopettajat julistavat täällä palstalla. Nuo kommentoijat on harhauttajia ja eksyttäjiä.
        Valheen hengessä julistavat väkisin Jumalan Poika-valhetta.

        Totuudelle ette pysty mitään, ette pysty muuttamaan totuutta. Jumala on totuuden ilmoittanut Jumaluudestaan. Hän on ilmoittanut että Hön on Jumala ja Jeesus on ihminen.

        Jumala on antanut meille onneksi tietoa ja viisautta ja hengen, jonka kautta me voimme ymmärtää oikein Raamatun kirjoituksia kokonaisuutena. Me emme eksy kuin nuo valheopettajat ovat eksyneet, joissa ei ole henkeä ja jotka tulkitsevat kirjoituksia katolisten isien opetusten mukaan. He lukevat Raamattua ennakkoasenteisesti siten, että kolmiyhteisen Jumalan oppi on pakko löytyä Raamatusta, joten ei ihme, että he sen sieltä löytävät, vaikka sitä ei siellä alun perin ole. Profeetat, Jeesus kristus ja apostolit sanoivat isän olevan yksin se ainoa Jumala, josta kirjoitukset todistavat. (Joh 5:44: 17:3; Mark 12:28-34; 5Moos 4:39; 6:4-9; 1Kor 8:4-6; Efe 4:4-6; Jda 1:24-25; Ilm 4:8-11; Jes 42:1-8; Apt 4.24-31; 17:22-31; jne.)

        Jumala on antanut käskyjä kolminaisuusopista: Käskyjä nuo saviseutulaiset eivät noudata.
        Käsky:
        2 Moos. 20:
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa ...
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, ...


        Ps. 47:1
        Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto.

        Jumala on iankaikkinen, iankaikkista Jumalan Poikaa ei ole olemassa. Kolmiyhteinen Jumalan Poika on valhe!

        Jeesus itse sanoo:
        "Kaikki, mitä Isällä on, on minun", 'kaikki' siis myös koko Isän Jumalan jumalisuus on Jeesuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus itse sanoo:
        "Kaikki, mitä Isällä on, on minun", 'kaikki' siis myös koko Isän Jumalan jumalisuus on Jeesuksella.

        Älä pullikoi. Tuo on sinun omia päätelmiäsi, ja on kolminaisuusoopia ja on valhe.

        Jumalan käskyt pitää paikkansa iankaikkiseti. Älä tee Jumalankuvaa.
        Jumala on antanut käskyjä kolminaisuusopista: Käskyjä nuo saviseutulaiset eivät noudata.
        Käsky:
        2 Moos. 20:
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa ...
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, ...

        Ps. 47:1
        Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto.

        Jumala on iankaikkinen, iankaikkista Jumalan Poikaa ei ole olemassa. Kolmiyhteinen Jumalan Poika on valhe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pullikoi. Tuo on sinun omia päätelmiäsi, ja on kolminaisuusoopia ja on valhe.

        Jumalan käskyt pitää paikkansa iankaikkiseti. Älä tee Jumalankuvaa.
        Jumala on antanut käskyjä kolminaisuusopista: Käskyjä nuo saviseutulaiset eivät noudata.
        Käsky:
        2 Moos. 20:
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa ...
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, ...

        Ps. 47:1
        Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto.

        Jumala on iankaikkinen, iankaikkista Jumalan Poikaa ei ole olemassa. Kolmiyhteinen Jumalan Poika on valhe!

        Et pysty kumomaan Herran Jeesuksen omia sanoja:
        "Kaikki, mitä Isällä on, on minun", 'kaikki' siis myös koko Isän Jumalan jumalisuus on Jeesuksella.
        Näit harhoja, niin kuin oppisikin on harhaa, en kirjoittanut mitään kolminaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha sinä saviseutulainen yön pimeydessä täällä on väännetty kolminaisuusoppia..yrität todistella KOLMINAISUUSOPISTA JUMALAN POIKA- valhetta totuudeksi.
        Isä Poika ja Pyhä Henki on valhe. Tuo on epäjumalankuva , jota nuo hörhöt ja valheopettajat julistavat täällä palstalla. Nuo kommentoijat on harhauttajia ja eksyttäjiä.
        Valheen hengessä julistavat väkisin Jumalan Poika-valhetta.

        Totuudelle ette pysty mitään, ette pysty muuttamaan totuutta. Jumala on totuuden ilmoittanut Jumaluudestaan. Hän on ilmoittanut että Hön on Jumala ja Jeesus on ihminen.

        Jumala on antanut meille onneksi tietoa ja viisautta ja hengen, jonka kautta me voimme ymmärtää oikein Raamatun kirjoituksia kokonaisuutena. Me emme eksy kuin nuo valheopettajat ovat eksyneet, joissa ei ole henkeä ja jotka tulkitsevat kirjoituksia katolisten isien opetusten mukaan. He lukevat Raamattua ennakkoasenteisesti siten, että kolmiyhteisen Jumalan oppi on pakko löytyä Raamatusta, joten ei ihme, että he sen sieltä löytävät, vaikka sitä ei siellä alun perin ole. Profeetat, Jeesus kristus ja apostolit sanoivat isän olevan yksin se ainoa Jumala, josta kirjoitukset todistavat. (Joh 5:44: 17:3; Mark 12:28-34; 5Moos 4:39; 6:4-9; 1Kor 8:4-6; Efe 4:4-6; Jda 1:24-25; Ilm 4:8-11; Jes 42:1-8; Apt 4.24-31; 17:22-31; jne.)

        Jumala on antanut käskyjä kolminaisuusopista: Käskyjä nuo saviseutulaiset eivät noudata.
        Käsky:
        2 Moos. 20:
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa ...
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, ...


        Ps. 47:1
        Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto.

        Jumala on iankaikkinen, iankaikkista Jumalan Poikaa ei ole olemassa. Kolmiyhteinen Jumalan Poika on valhe!

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
        15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
        16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
        ( 1 Joh. 5)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty kumomaan Herran Jeesuksen omia sanoja:
        "Kaikki, mitä Isällä on, on minun", 'kaikki' siis myös koko Isän Jumalan jumalisuus on Jeesuksella.
        Näit harhoja, niin kuin oppisikin on harhaa, en kirjoittanut mitään kolminaisuudesta.

        Älä sinä pullikoi. Noudata Jumalasi käskyjä 2 Moos. 20. Älä riko käskyjä ja vääryyttä!

        ethän sinä käsitä mitään ...en ole nähnyt harhoja..ja minulla ei ole mitään omaa oppia!

        sinä olet eksynyt ja harhassa ja eksytät viet harhaan monia ellei Jumala kauttani toisi totuutta esille!

        tuossa on kysymys kolminaisuusopista Isästä Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

        Sinun raamattu-otteessasi on Kysymys on valheopista. Kysymys on kolminaisuusopista.

        Älä pullikoi. Noudata Jumalasi käskyjä 2 Moos. 20.


        Lisäksi on kysymys Jeesuksen "omasta" Sanasta...Sana –jumalasta ja Pyhöstä Hengestä, tuon yhteydestä..
        Myöskään Kolminaisuusopin Pyhää Henkeä ei ole olemassa. ja on valhetta ja eksytystä !

        Joh 16
        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.


        Tuossa on koko kolminaisuusoppi esillä!

        Älä pullikoi. Tuo on sinun omia päätelmiäsi, ja on kolminaisuusoopia ja on valhe.

        Jumalan käskyt pitää paikkansa iankaikkiseti. Älä tee Jumalankuvaa.
        Jumala on antanut käskyjä kolminaisuusopista: Käskyjä nuo saviseutulaiset eivät noudata.
        Käsky:
        2 Moos. 20:
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa ...
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, ...

        Ps. 47:1
        Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto.

        Jumala on iankaikkinen, iankaikkista Jumalan Poikaa ei ole olemassa. Kolmiyhteinen Jumalan Poika on valhe!

        Jumalan Poikaa ei ole ollut vanhassa testamentissa. Vasta Uudessa testamentissa on yhteinen ihmisen poika, Jumalan poika ja Marian poika.


        Yhteistä Jumaluutta ei ole. Noudata käskyjä ja Jumalan opetusta vanhassa testamentissa.!
        Sinä olet täysin eksytetty, eksysssä ja eksytät muita ja saastutat muita palstalla!


        Älä riko mitään Jumalan käskylä, mokomaki Jumalan pilkkaaja ja lainrikkoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä pullikoi. Noudata Jumalasi käskyjä 2 Moos. 20. Älä riko käskyjä ja vääryyttä!

        ethän sinä käsitä mitään ...en ole nähnyt harhoja..ja minulla ei ole mitään omaa oppia!

        sinä olet eksynyt ja harhassa ja eksytät viet harhaan monia ellei Jumala kauttani toisi totuutta esille!

        tuossa on kysymys kolminaisuusopista Isästä Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

        Sinun raamattu-otteessasi on Kysymys on valheopista. Kysymys on kolminaisuusopista.

        Älä pullikoi. Noudata Jumalasi käskyjä 2 Moos. 20.


        Lisäksi on kysymys Jeesuksen "omasta" Sanasta...Sana –jumalasta ja Pyhöstä Hengestä, tuon yhteydestä..
        Myöskään Kolminaisuusopin Pyhää Henkeä ei ole olemassa. ja on valhetta ja eksytystä !

        Joh 16
        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.


        Tuossa on koko kolminaisuusoppi esillä!

        Älä pullikoi. Tuo on sinun omia päätelmiäsi, ja on kolminaisuusoopia ja on valhe.

        Jumalan käskyt pitää paikkansa iankaikkiseti. Älä tee Jumalankuvaa.
        Jumala on antanut käskyjä kolminaisuusopista: Käskyjä nuo saviseutulaiset eivät noudata.
        Käsky:
        2 Moos. 20:
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa ...
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, ...

        Ps. 47:1
        Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto.

        Jumala on iankaikkinen, iankaikkista Jumalan Poikaa ei ole olemassa. Kolmiyhteinen Jumalan Poika on valhe!

        Jumalan Poikaa ei ole ollut vanhassa testamentissa. Vasta Uudessa testamentissa on yhteinen ihmisen poika, Jumalan poika ja Marian poika.


        Yhteistä Jumaluutta ei ole. Noudata käskyjä ja Jumalan opetusta vanhassa testamentissa.!
        Sinä olet täysin eksytetty, eksysssä ja eksytät muita ja saastutat muita palstalla!


        Älä riko mitään Jumalan käskylä, mokomaki Jumalan pilkkaaja ja lainrikkoja!

        jatkan vielä.

        Joh. 16: 13-16

        Uuteen testamenttiin ja Raamattuun on tehty muitakin lisäyksiä ja väärennöksiä katolisten isien toimesta kolmiyhteisen jumalan opin tueksi. Näitä väärennöksiä ei esiinny välttämättä ihan kaikissa säilyneissä tekstiversioissa, jotka ovat kopioiden kopioita alkuperäisestä tekstistä, mutta voi olla myös niin kuin jakeen Matt 28:19 kohdalla, että kaikki meille asti säilyneet käsikirjoitukset sisältävät pelkästään väärennetyn muodon ja alkuperäinen teksti on kokonaan kadonnut ”Raamatusta”. Alkuperäisiä Uuden testamentin kirjoituksia ei ole säilynyt meidän päiviimme asti, joten olemme täysin kopioiden varassa, kun tutkimme sitä, mitä on alun perin kirjoitettu. Koska Raamattua on aivan selvästi peukaloitu ja väärennetty, niin emme voi olla täysin varmoja siitä, mitkä osat ovat olleet mukana alkuperäisessä Raamatussa ja mitkä ovat katolisten isien tekemiä lisäyksiä ja sanan väärentämistä.


        Huomatkaa että Jumala ei ole käskenyt meidän sitoutua Kirkkoraamaattuun eikä tuon kirjan lukuisiin valheisiin. Myös Lutherin ja muiden reformaattorien Yksin raamattu-oppiin ei tarvii sitoutua samasta syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
        15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
        16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
        ( 1 Joh. 5)

        s-seutulainen

        Älä riko mitään Jumalan käskylä, mokomaki Jumalan pilkkaaja ja lainrikkoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
        15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
        16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
        ( 1 Joh. 5)

        s-seutulainen

        Jumala on iankaikkinen, iankaikkista Jumalan Poikaa ei ole olemassa. Kolmiyhteinen Jumalan Poika on valhe!


    • Anonyymi

      Helluntalaisten taivaassa seikkailee kolme muskettisoturia, isä-jumala, jeesus-jumala ja pyhä-henki-jumala.
      Ihmiselle vastaa kulloinki se, mikä sattuu olemaan paikalla.

      • Anonyymi

        Pilkkaaja, Taivaassa on valtaistuin ja sillä istuja, siis yksi, joka istuu valtaistuimella. Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä.
        Näetkö Taivaassa on vain yksi jota palvellaan, Hän. Jumala ja Karitsa ovat Hän. "Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe